Etiquetas
Companyes GITIC
-
LOS DIEZ MEJORES USOS DE TWITTERHace 11 años
-
Museu de la xocolataHace 14 años
webs importants
Datos personales
Archivo del blog
-
▼
2009
(81)
-
▼
octubre
(32)
- Resum de Comunicació oral, escrita i digital (30-1...
- Sessió 6: Educació Mediàtica
- Experiències a l'escola
- Seminari (28-10-09)
- Resum de Gestió de la informació i TIC (27-10-09)
- Resum de Gestió de la informació i TIC (26-10-09)
- Sessió 5: Gestió de la informació i TIC (PRÀCTICA 2)
- Sessió 5: Gestió de la informació i TIC (PRÀCTICA 2)
- Sessió 5: Gestió de la informació i TIC
- Seminari (23-10-09)
- Resum de Comunicació oral, escrita i digital (23-1...
- Experiències a l'escola
- Seminari (21-10-09)
- Resum de Gestió de la informació i TIC (20-10-09)
- Resum de Comunicació oral, escrita i digital (2-10...
- Resum de Comunicació oral, escrita i digital (21-9...
- Sessió 4: Gestió de la informació i TIC
- Resum de Gestió de la informació i TIC (19-10-09)
- Seminari (16-10-09)
- Resum de Comunicació oral, escrita i digital (16-1...
- Resum de Gestió de la informació i TIC (15-10-09)
- Sessió 3: Gestió de la informació i TIC
- Resum de Comunicació oral, escrita i digital (9-10...
- Seminari (7-10-09)
- Resum de Gestió de la informació i TIC (6-10-09)
- Comunicació oral, escrita i digital (5-10-09)
- Com pujar arxius d'àudio al blogger
- Sessió 2: Exercici d'audio
- Inici de Comunicació oral, escrita i digital (18-9...
- Resum de l'inici de Gestió de la informació i TIC
- "El arte a flor de piel"
- Seminari (2-10-09)
- ► septiembre (5)
-
▼
octubre
(32)
19:57 |
Publicado por
Sara Olmo Alonso |
Editar entrada
"INTERNET CAMBIA LA FORMA DE LEER...¿Y DE PENSAR?"
Però no tot ha de ser negatiu, des de no fa gaire les tecnologies han avançat desmesuradament i això ha portat com a conseqüència un avanç de la humanitat.
- Resum-síntesi:
Aquest article és del diari "El País" del dia 10-10-2008.
Com tots sabem Internet s'utilitza per a tot i emprenen molt de temps en navegar. Per aquest motiu es va obrir un debat sobre quina seria la seva infleuncia pels éssers humans.
Alguns experts com Nicholas G. Carr assegura que aquesta influencia és negativa, ja que, segons el seu parer ja no pensa com fa uns anys. Es va donar compte quan llegia, és a dir, abans era capaç de llegir durant hores, però ara es desconcentra i no és capaç de llegir. Segons el seu parer comenta que la "culpa" d'aquest succés és d'Internet i les hores que passa navegant. Carr afirma que som incapaços de concentrar-nos, de reflexionar i entre d'altres.
Altres científics afirmen que com passa amb les calculadores, que ara no som capaços ni de realitzar operacions aritmètiques, ara confiem en Google com amplificador de la nostre memòria, és a dir, recordem pitjor les coses que sense ell. També afirmen que la tecnologia és una eina molt important igual que les neurones. La tecnologia es combinarà en un futur pròxim amb el cervell per augmentar la capacitat intel·lectual.
A més a més s'han realitzat estudis sobre aquest tema de debat. Aquest estudi va consistir en veure com es comportaven els usuaris de dos pàgines web. I es va observar que aquests usuaris es dedicaven a "donar cops d'ull", és a dir, no feien una lectura de les notícies amb aprofundiment sinó que anaven saltant d'article en article (lectura "superficial").
Per aquest motiu molts científics diuen que aquests "cops d'ull" que realitzen afectaria tant als joves com a gent de totes a les edats, inclosos als mestres i metges.
Com tots sabem Internet s'utilitza per a tot i emprenen molt de temps en navegar. Per aquest motiu es va obrir un debat sobre quina seria la seva infleuncia pels éssers humans.
Alguns experts com Nicholas G. Carr assegura que aquesta influencia és negativa, ja que, segons el seu parer ja no pensa com fa uns anys. Es va donar compte quan llegia, és a dir, abans era capaç de llegir durant hores, però ara es desconcentra i no és capaç de llegir. Segons el seu parer comenta que la "culpa" d'aquest succés és d'Internet i les hores que passa navegant. Carr afirma que som incapaços de concentrar-nos, de reflexionar i entre d'altres.
Altres científics afirmen que com passa amb les calculadores, que ara no som capaços ni de realitzar operacions aritmètiques, ara confiem en Google com amplificador de la nostre memòria, és a dir, recordem pitjor les coses que sense ell. També afirmen que la tecnologia és una eina molt important igual que les neurones. La tecnologia es combinarà en un futur pròxim amb el cervell per augmentar la capacitat intel·lectual.
A més a més s'han realitzat estudis sobre aquest tema de debat. Aquest estudi va consistir en veure com es comportaven els usuaris de dos pàgines web. I es va observar que aquests usuaris es dedicaven a "donar cops d'ull", és a dir, no feien una lectura de les notícies amb aprofundiment sinó que anaven saltant d'article en article (lectura "superficial").
Per aquest motiu molts científics diuen que aquests "cops d'ull" que realitzen afectaria tant als joves com a gent de totes a les edats, inclosos als mestres i metges.
Carr també afirma que aquests salts beneficia a les empreses, és a dir, quant més temps passem connectats i més pàgines saltem més ingressos obtindran. No obstant, cal esmentar que les empreses no van realitzar conscientment que vulguin la nostra falta de concentració sinó que ha sigut un efecte col·lateral.
Però segons aquests científics tot això té solució amb una educació i un millor software de recerca.
A més a més, al final d'aquest article parla sobre els usuaris de "corte y pega" molts cops els joves quan a l'institut ens han demanat algun treball hem fet una còpia del que hem trobat a Internet. Però segons aquests científics tot això té solució amb una educació i un millor software de recerca.
- Opinió personal:
Però no tot ha de ser negatiu, des de no fa gaire les tecnologies han avançat desmesuradament i això ha portat com a conseqüència un avanç de la humanitat.
Per últim, vull esmentar aquests usuaris joves que realitzen aquests treballs de "corte y pega" comentar que no els serveix per a res perquè en la majoria dels casos els professors se n'adonen. I això comporta dues conseqüències: la primera, la de suspendre el treball; i la segona, no haver après res d'aquell treball que molt possiblement t'entrarà a l'examen. Molts cops els joves copiàvem els treballs d'una pàgina web que s'anomena "El rincón del vago".
Etiquetas:
Gestió de la informació i TIC
Suscribirse a:
Enviar comentarios (Atom)
0 comentarios:
Publicar un comentario