Etiquetas
Companyes GITIC
-
LOS DIEZ MEJORES USOS DE TWITTERHace 11 años
-
Museu de la xocolataHace 14 años
webs importants
Datos personales
Archivo del blog
-
▼
2009
(81)
-
▼
octubre
(32)
- Resum de Comunicació oral, escrita i digital (30-1...
- Sessió 6: Educació Mediàtica
- Experiències a l'escola
- Seminari (28-10-09)
- Resum de Gestió de la informació i TIC (27-10-09)
- Resum de Gestió de la informació i TIC (26-10-09)
- Sessió 5: Gestió de la informació i TIC (PRÀCTICA 2)
- Sessió 5: Gestió de la informació i TIC (PRÀCTICA 2)
- Sessió 5: Gestió de la informació i TIC
- Seminari (23-10-09)
- Resum de Comunicació oral, escrita i digital (23-1...
- Experiències a l'escola
- Seminari (21-10-09)
- Resum de Gestió de la informació i TIC (20-10-09)
- Resum de Comunicació oral, escrita i digital (2-10...
- Resum de Comunicació oral, escrita i digital (21-9...
- Sessió 4: Gestió de la informació i TIC
- Resum de Gestió de la informació i TIC (19-10-09)
- Seminari (16-10-09)
- Resum de Comunicació oral, escrita i digital (16-1...
- Resum de Gestió de la informació i TIC (15-10-09)
- Sessió 3: Gestió de la informació i TIC
- Resum de Comunicació oral, escrita i digital (9-10...
- Seminari (7-10-09)
- Resum de Gestió de la informació i TIC (6-10-09)
- Comunicació oral, escrita i digital (5-10-09)
- Com pujar arxius d'àudio al blogger
- Sessió 2: Exercici d'audio
- Inici de Comunicació oral, escrita i digital (18-9...
- Resum de l'inici de Gestió de la informació i TIC
- "El arte a flor de piel"
- Seminari (2-10-09)
- ► septiembre (5)
-
▼
octubre
(32)
10:30 |
Publicado por
Sara Olmo Alonso |
Editar entrada
El passat dia 15 d'octubre vam realitzar una classe diferent de TIC que normalment, ja que hi érem tots (GRUP GRAN).
La classe va començar amb el visionat de 5 videoclips sobre "l'Analfabetisme Mediàtic": Primer ens va posar el videoclip número 5 que tractava sobre "Educació en Comunicació" i era una enquesta a gent del carrer per si sabien el que era l'educació en comunicació i va sortir que el 99% de la població no sap que és l'educació en comunicació. Tot seguit, el número 2 que tractava de la "Anorèxia" i sortia una noia que es deia Júlia i tenia 17 anys i tot l'estona s'observava en el mirall, ella es veia grassa, però en realitat estava anorèxica. Després, el número 4 que tractava de "l'Analfabetisme" i s'anaven fent enquestes a la gent del carrer sobre si es considera analfabeta o no i es va arribar a la conclusió que el 98% de la població és analfabeta, i el primer pas es reconeix-ho. A continuació, el número 1 que tractava del "Nen analfabet" i sortia un nen (Albert i te 9 anys) veient la televisió i al cap d'una estona li pregunten: Què has vist a la televisió? i el nen és incapaç de respondre a la pregunta perquè no ho sap, aquest nen en un futur pròxim serà un analfabet i hauríem d'evitar això. I per últim, el número3 que tractava d'una "Nena abandonada" i surt una nena davant d'una televisió en un pàrking de cotxes, la nena es diu Alba i té 10 anys i passa més de 151 minuts davant la televisió sola.
Aquests vídeos es van realitzar per una campanya contra l'analfabetisme mediàtic.
A continuació dels vídeos, el professor Xavier Àvila, ens va posar un article sobre "El Parlament Europeu per l'Educació Mediàtica" i parla sobre que l'Unió Europea recomana que totes les escoles hi hagi aquesta assignatura . Però, el problema és que a Espanya és molt difícil que s'accepti perquè no està acceptat per l'Estat Espanyol.
Tot seguit, en Xavier, ens va donar la definició d' Analfabetisme mediàtics: implica la capacitat de comprendre i valorar críticament els diversos aspectes dels diferents llenguatges i mitjans de comunicació.
Després,ens va parlar de "Alguns conceptes bàsics sobre els mitjans de comunicació de masses (MASS MEDIA)" i també de "La funció dels MASS MEDIA".
I per finalitzar la classe ens va posar un anunci de Coca-Cola i ens vam dedicar a analitzar-lo. Com per exemple: la família del anunci pertany a la classe mitja-baixa, mitja o mitja-alta?, la mare necessita feina o en busca per què vol realitzar-se ella mateixa? entre d'altres. També vam parlar del rol dels home si de les dones en la societat. Perquè com podem observar en l'anunci l'única persona que s'aixeca a saludar a la mare quan arriba de buscar feina és la nena petita, la resta (el pare i dos fills més) no, es queden fen les seves coses.
Vídeos d'analfabetisme mediàtic:
La classe va començar amb el visionat de 5 videoclips sobre "l'Analfabetisme Mediàtic": Primer ens va posar el videoclip número 5 que tractava sobre "Educació en Comunicació" i era una enquesta a gent del carrer per si sabien el que era l'educació en comunicació i va sortir que el 99% de la població no sap que és l'educació en comunicació. Tot seguit, el número 2 que tractava de la "Anorèxia" i sortia una noia que es deia Júlia i tenia 17 anys i tot l'estona s'observava en el mirall, ella es veia grassa, però en realitat estava anorèxica. Després, el número 4 que tractava de "l'Analfabetisme" i s'anaven fent enquestes a la gent del carrer sobre si es considera analfabeta o no i es va arribar a la conclusió que el 98% de la població és analfabeta, i el primer pas es reconeix-ho. A continuació, el número 1 que tractava del "Nen analfabet" i sortia un nen (Albert i te 9 anys) veient la televisió i al cap d'una estona li pregunten: Què has vist a la televisió? i el nen és incapaç de respondre a la pregunta perquè no ho sap, aquest nen en un futur pròxim serà un analfabet i hauríem d'evitar això. I per últim, el número3 que tractava d'una "Nena abandonada" i surt una nena davant d'una televisió en un pàrking de cotxes, la nena es diu Alba i té 10 anys i passa més de 151 minuts davant la televisió sola.
Aquests vídeos es van realitzar per una campanya contra l'analfabetisme mediàtic.
A continuació dels vídeos, el professor Xavier Àvila, ens va posar un article sobre "El Parlament Europeu per l'Educació Mediàtica" i parla sobre que l'Unió Europea recomana que totes les escoles hi hagi aquesta assignatura . Però, el problema és que a Espanya és molt difícil que s'accepti perquè no està acceptat per l'Estat Espanyol.
Tot seguit, en Xavier, ens va donar la definició d' Analfabetisme mediàtics: implica la capacitat de comprendre i valorar críticament els diversos aspectes dels diferents llenguatges i mitjans de comunicació.
Després,ens va parlar de "Alguns conceptes bàsics sobre els mitjans de comunicació de masses (MASS MEDIA)" i també de "La funció dels MASS MEDIA".
I per finalitzar la classe ens va posar un anunci de Coca-Cola i ens vam dedicar a analitzar-lo. Com per exemple: la família del anunci pertany a la classe mitja-baixa, mitja o mitja-alta?, la mare necessita feina o en busca per què vol realitzar-se ella mateixa? entre d'altres. També vam parlar del rol dels home si de les dones en la societat. Perquè com podem observar en l'anunci l'única persona que s'aixeca a saludar a la mare quan arriba de buscar feina és la nena petita, la resta (el pare i dos fills més) no, es queden fen les seves coses.
Vídeos d'analfabetisme mediàtic:
Bonus: la solució
Cargado por laxarxa.
- Aprofundiment
Etiquetas:
Gestió de la informació i TIC
Suscribirse a:
Enviar comentarios (Atom)
0 comentarios:
Publicar un comentario