El passat dia 15 d'octubre vam realitzar una classe diferent de TIC que normalment, ja que hi érem tots (GRUP GRAN).
La classe va començar amb el visionat de 5 videoclips sobre "l'Analfabetisme Mediàtic": Primer ens va posar el videoclip número 5 que tractava sobre "Educació en Comunicació" i era una enquesta a gent del carrer per si sabien el que era l'educació en comunicació i va sortir que el 99% de la població no sap que és l'educació en comunicació. Tot seguit, el número 2 que tractava de la "Anorèxia" i sortia una noia que es deia Júlia i tenia 17 anys i tot l'estona s'observava en el mirall, ella es veia grassa, però en realitat estava anorèxica. Després, el número 4 que tractava de "l'Analfabetisme" i s'anaven fent enquestes a la gent del carrer sobre si es considera analfabeta o no i es va arribar a la conclusió que el 98% de la població és analfabeta, i el primer pas es reconeix-ho. A continuació, el número 1 que tractava del "Nen analfabet" i sortia un nen (Albert i te 9 anys) veient la televisió i al cap d'una estona li pregunten: Què has vist a la televisió? i el nen és incapaç de respondre a la pregunta perquè no ho sap, aquest nen en un futur pròxim serà un analfabet i hauríem d'evitar això. I per últim, el número3 que tractava d'una "Nena abandonada" i surt una nena davant d'una televisió en un pàrking de cotxes, la nena es diu Alba i té 10 anys i passa més de 151 minuts davant la televisió sola.
Aquests vídeos es van realitzar per una campanya contra l'analfabetisme mediàtic.

A continuació dels vídeos, el professor Xavier Àvila, ens va posar un article sobre "El Parlament Europeu per l'Educació Mediàtica" i parla sobre que l'Unió Europea recomana que totes les escoles hi hagi aquesta assignatura . Però, el problema és que a Espanya és molt difícil que s'accepti perquè no està acceptat per l'Estat Espanyol.

Tot seguit, en Xavier, ens va donar la definició d' Analfabetisme mediàtics: implica la capacitat de comprendre i valorar críticament els diversos aspectes dels diferents llenguatges i mitjans de comunicació.

Després,ens va parlar de "Alguns conceptes bàsics sobre els mitjans de comunicació de masses (MASS MEDIA)" i també de "La funció dels MASS MEDIA".

I per finalitzar la classe ens va posar un anunci de Coca-Cola i ens vam dedicar a analitzar-lo. Com per exemple: la família del anunci pertany a la classe mitja-baixa, mitja o mitja-alta?, la mare necessita feina o en busca per què vol realitzar-se ella mateixa? entre d'altres. També vam parlar del rol dels home si de les dones en la societat. Perquè com podem observar en l'anunci l'única persona que s'aixeca a saludar a la mare quan arriba de buscar feina és la nena petita, la resta (el pare i dos fills més) no, es queden fen les seves coses.


Vídeos d'analfabetisme mediàtic:





Enquesta
Cargado por laxarxa.




Anorèxia
Cargado por laxarxa.










Bonus: la solució
Cargado por laxarxa.




  • Aprofundiment
Hem de radicar l'analfabetisme mediàtic. Aquest manifest ho expressa amb claredat.

0 comentarios:

Publicar un comentario