Etiquetas
Companyes GITIC
-
LOS DIEZ MEJORES USOS DE TWITTERHace 11 años
-
Museu de la xocolataHace 14 años
webs importants
Datos personales
Archivo del blog
-
▼
2009
(81)
-
▼
octubre
(32)
- Resum de Comunicació oral, escrita i digital (30-1...
- Sessió 6: Educació Mediàtica
- Experiències a l'escola
- Seminari (28-10-09)
- Resum de Gestió de la informació i TIC (27-10-09)
- Resum de Gestió de la informació i TIC (26-10-09)
- Sessió 5: Gestió de la informació i TIC (PRÀCTICA 2)
- Sessió 5: Gestió de la informació i TIC (PRÀCTICA 2)
- Sessió 5: Gestió de la informació i TIC
- Seminari (23-10-09)
- Resum de Comunicació oral, escrita i digital (23-1...
- Experiències a l'escola
- Seminari (21-10-09)
- Resum de Gestió de la informació i TIC (20-10-09)
- Resum de Comunicació oral, escrita i digital (2-10...
- Resum de Comunicació oral, escrita i digital (21-9...
- Sessió 4: Gestió de la informació i TIC
- Resum de Gestió de la informació i TIC (19-10-09)
- Seminari (16-10-09)
- Resum de Comunicació oral, escrita i digital (16-1...
- Resum de Gestió de la informació i TIC (15-10-09)
- Sessió 3: Gestió de la informació i TIC
- Resum de Comunicació oral, escrita i digital (9-10...
- Seminari (7-10-09)
- Resum de Gestió de la informació i TIC (6-10-09)
- Comunicació oral, escrita i digital (5-10-09)
- Com pujar arxius d'àudio al blogger
- Sessió 2: Exercici d'audio
- Inici de Comunicació oral, escrita i digital (18-9...
- Resum de l'inici de Gestió de la informació i TIC
- "El arte a flor de piel"
- Seminari (2-10-09)
- ► septiembre (5)
-
▼
octubre
(32)
19:31 |
Publicado por
Sara Olmo Alonso |
Editar entrada
- Descripció:
Avui a la sessió de Seminari el primer que hem realitzat ha estat una enquesta anònima als estudiants de 1r Any de grau, l'objectiu d'aquesta enquesta és el de saber el motiu pel qual hem escollit aquesta Universitat i no pas una altre.
El següent exercici que han fet tres de les meves companyes (la María, la Laura i la Irene) ha sigut el de l'actualitat educativa. Primer ha començat la Maria sobre una notícia del diari "El País" que el títol de la notícia és el següent: "Generalitat y gobierno central se disponen a extender los portátiles a 250.000 alumnos", ens explica que proposen el finançament dels ordinadors amb un 50% entre el Ministeri i la Generalitat. Després ha continuat la Laura sobre una notícia del "20 minutos" que la notícia tracta sobre una prova que es realitza quan acaben l'ESO per facilitar-los la decisió de què haurien o podrien estudiar i també per veure el nivell dels alumnes en aquell centre escolar. I per últim, la Irene ens ha portat una notícia del Què!, però abans de comentar la notícia que més li ha impactat, primer ens ha comentat altres notícies també molt interessants que han estat: El Consum de Cànnabis de menors a Espanya (amb major número) que això pot provocar un futur fracàs escolar per la pèrdua de la memòria; i l'altre notícia era una proposta perquè als professors se'ls reconegués com a una autoritat, així si reben algun maltractament per part de l'alumne se'l podria condemnar per agressió a l'autoritat, això ho ha proposat el PP. Tot seguit la Irene ha parlat de la notícia que ha escollit que tracta sobre les patrulles anticampana, aquesta proposta la fet la guàrdia urbana i tractarà de dos agents vestits de carrer anar vigilant que tots els joves estiguin a les aules, aquesta proposta s'ha començat a aplicar al barri de l'Eixample; aquesta proposta va sorgir a partir d'unes estadístiques que van sorgir que deien que 79 de cada 150 alumnes consumeix drogues i alcohol en horari escolar.
Al finalitzar aquesta activitat hem continuat amb una altre: Anàlisi d'una revista d'educació: "Escuela". aquest exercici la realitzat l'Albert. Les característiques principals serien: està en format diari i redactat en castellà, s'edita a Madrid i aquesta revista va sorgir a l'any 1941 i té un cost de 4 euros. Després ens ha explicat el Sumari que conté: 1) Notícies importants, 2) Editorial (article d'opinió), 3) Espanya (àmbit estatal), 4) Autonomies (notícies autonòmiques, exemple: tercera hora de castellà a Catalunya, i l'abandonament de l'escola a les Illes Balears), 5) Educared (relacionat amb les TIC, notícies/reportatges), 6) Reportatges/entrevistes/opinions, 7) Legislació, 8) Educació estatal/autonòmic, 9) Cultural, 10) Contraportada (entrevista de personatge d'interès). A continuació ens ha explicat l'impressió que li ha donat aquesta revista, i segons els seu parer ha estat molt bona, ja que dona una visió global de l'educació a Espanya. Tot seguit ens ha explicat quin article ha escollit: un article d'opinió de Felix García (Catedràtic d'institut) i parla sobre el deteriorament dels mestres, és a dir, professors amenaçats pels alumnes i com a conseqüència l'aprenentatge dels joves és de menys qualitat; per aquest motiu en la Comunitat de Madrid volen convertir els professors en agents autoritaris; hi ha veritables problemes i un d'ells és el fracàs escolar; com a conclusió de l'article seria tenir millor educació i millor democràcia a l'escola i així serem millors ciutadans. I per últim els temes escollits per debatre han estat: la tercera hora de castellà i l'educació a Espanya.
Després d'aquesta activitat la professora Lluïsa Cirera ens ha donat un article que es titula: "L'era cristiana". I tracta sobre canviar el nom de vacances de Nadal per vacances d'hivern i les vacances de Setmana Santa per vacances de primavera. Això ho volen realitzar per la quantitat de cultures que hi ha, però al final no s'ha acceptat, ja que són ells els que s'han d'acostumar a les nostres tradicions no serem només nosaltres els que ho acceptem tot.
I per finalitzar la sessió de seminari hem realitzar una redacció sobre: "L'assignatura que m'agradava més a l'escola.
El següent exercici que han fet tres de les meves companyes (la María, la Laura i la Irene) ha sigut el de l'actualitat educativa. Primer ha començat la Maria sobre una notícia del diari "El País" que el títol de la notícia és el següent: "Generalitat y gobierno central se disponen a extender los portátiles a 250.000 alumnos", ens explica que proposen el finançament dels ordinadors amb un 50% entre el Ministeri i la Generalitat. Després ha continuat la Laura sobre una notícia del "20 minutos" que la notícia tracta sobre una prova que es realitza quan acaben l'ESO per facilitar-los la decisió de què haurien o podrien estudiar i també per veure el nivell dels alumnes en aquell centre escolar. I per últim, la Irene ens ha portat una notícia del Què!, però abans de comentar la notícia que més li ha impactat, primer ens ha comentat altres notícies també molt interessants que han estat: El Consum de Cànnabis de menors a Espanya (amb major número) que això pot provocar un futur fracàs escolar per la pèrdua de la memòria; i l'altre notícia era una proposta perquè als professors se'ls reconegués com a una autoritat, així si reben algun maltractament per part de l'alumne se'l podria condemnar per agressió a l'autoritat, això ho ha proposat el PP. Tot seguit la Irene ha parlat de la notícia que ha escollit que tracta sobre les patrulles anticampana, aquesta proposta la fet la guàrdia urbana i tractarà de dos agents vestits de carrer anar vigilant que tots els joves estiguin a les aules, aquesta proposta s'ha començat a aplicar al barri de l'Eixample; aquesta proposta va sorgir a partir d'unes estadístiques que van sorgir que deien que 79 de cada 150 alumnes consumeix drogues i alcohol en horari escolar.
Al finalitzar aquesta activitat hem continuat amb una altre: Anàlisi d'una revista d'educació: "Escuela". aquest exercici la realitzat l'Albert. Les característiques principals serien: està en format diari i redactat en castellà, s'edita a Madrid i aquesta revista va sorgir a l'any 1941 i té un cost de 4 euros. Després ens ha explicat el Sumari que conté: 1) Notícies importants, 2) Editorial (article d'opinió), 3) Espanya (àmbit estatal), 4) Autonomies (notícies autonòmiques, exemple: tercera hora de castellà a Catalunya, i l'abandonament de l'escola a les Illes Balears), 5) Educared (relacionat amb les TIC, notícies/reportatges), 6) Reportatges/entrevistes/opinions, 7) Legislació, 8) Educació estatal/autonòmic, 9) Cultural, 10) Contraportada (entrevista de personatge d'interès). A continuació ens ha explicat l'impressió que li ha donat aquesta revista, i segons els seu parer ha estat molt bona, ja que dona una visió global de l'educació a Espanya. Tot seguit ens ha explicat quin article ha escollit: un article d'opinió de Felix García (Catedràtic d'institut) i parla sobre el deteriorament dels mestres, és a dir, professors amenaçats pels alumnes i com a conseqüència l'aprenentatge dels joves és de menys qualitat; per aquest motiu en la Comunitat de Madrid volen convertir els professors en agents autoritaris; hi ha veritables problemes i un d'ells és el fracàs escolar; com a conclusió de l'article seria tenir millor educació i millor democràcia a l'escola i així serem millors ciutadans. I per últim els temes escollits per debatre han estat: la tercera hora de castellà i l'educació a Espanya.
Després d'aquesta activitat la professora Lluïsa Cirera ens ha donat un article que es titula: "L'era cristiana". I tracta sobre canviar el nom de vacances de Nadal per vacances d'hivern i les vacances de Setmana Santa per vacances de primavera. Això ho volen realitzar per la quantitat de cultures que hi ha, però al final no s'ha acceptat, ja que són ells els que s'han d'acostumar a les nostres tradicions no serem només nosaltres els que ho acceptem tot.
I per finalitzar la sessió de seminari hem realitzar una redacció sobre: "L'assignatura que m'agradava més a l'escola.
- Reflexió:
En l'article de la Maria m'agradaria comentar que segons el meu parer un abús dels ordinadors pot afectar molt a la vista. Crec que tindre contacte amb els llibres és molt adequat perquè els nens aprenguin a respectar el material.
En l'article de la Laura m'agradaria comentar que crec que la prova no hauria de dir si servim per estudiar batxillerat o no, ja que cadascú pot fer el que vol. Això pot comportar que hi hauran joves que al suspendre aquest examen no voldran realitzar batxillerat i segurament estaran capacitats i potser van suspendre perquè van tindre un mal dia ; però també pot provocar que al no escollir batxillerat no repetirà tanta gent. Crec que aquest examen serveix més per l'escola que pels alumnes, perquè així l'escola pugui veure el nivell dels seus alumnes i reaccionar a temps.
En l'article de la Irene crec que està molt bé aquestes patrulles anticampanes perquè cada cop els joves en fan més i hem d'aturar això com sigui avanç que se'n escapi del tot aquest tema. I una multa de 3000 euros no ho veig bé perquè això els menors no se'n donen compte perquè són els pares qui paguen la multa, llavors hauríem de trobar alguna altre solució que els afectes a ells més directament.
En l'article de la Laura m'agradaria comentar que crec que la prova no hauria de dir si servim per estudiar batxillerat o no, ja que cadascú pot fer el que vol. Això pot comportar que hi hauran joves que al suspendre aquest examen no voldran realitzar batxillerat i segurament estaran capacitats i potser van suspendre perquè van tindre un mal dia ; però també pot provocar que al no escollir batxillerat no repetirà tanta gent. Crec que aquest examen serveix més per l'escola que pels alumnes, perquè així l'escola pugui veure el nivell dels seus alumnes i reaccionar a temps.
En l'article de la Irene crec que està molt bé aquestes patrulles anticampanes perquè cada cop els joves en fan més i hem d'aturar això com sigui avanç que se'n escapi del tot aquest tema. I una multa de 3000 euros no ho veig bé perquè això els menors no se'n donen compte perquè són els pares qui paguen la multa, llavors hauríem de trobar alguna altre solució que els afectes a ells més directament.
Etiquetas:
Seminari
Suscribirse a:
Enviar comentarios (Atom)
0 comentarios:
Publicar un comentario