ACTIVITAT 2: CONFERÈNCIA LA WEB 2.0 I L'EDUCACIÓ AL CIBERNÀRIUM



  • Presentació:
Cibernàrium és un parc tecnològic, 70 empreses en el desenvolupen tecnològic: És un centre d'alfabetització i capacitació digital; la formació i divulgació de les noves tecnologies (Internet); desenvolupament personal i professional dels ciutadans; xarxa d'equipaments; línies d'activitats gratuïtes (Inicia't en Internet: Iniciació d'alfabetització digital; creix amb Internet; Itineraris de formació).
Aquestes activitats serveixen per a tots els ciutadans, sense exclusió. A partir dels 16 anys.

Aquestes activitats són càpsules de curta durada (1 a 4 hores) amb flexibilitat d'horaris. Et pots apuntar a totes les càpsules que vulguis, amb possibilitat de tornar a repetir la mateixa càpsula. Hi han dos formadors per aula amb una capacitat màxima de 20 alumnes : 2 alumnes per ordinador.
Actualment hi han 82 activitats diferents. Cada trimestre actualitzen les activitats.

En el 2008 van haver-hi 60.000 participants amb 2200 activitats realitzades i 171 grups.

Els reptes presents i futurs són els següents: expressió territorial a Barcelona (proximitat amb els ciutadans); programa d'antenes d'alfabetització digital; fomentar activitats de creació de comunitat al voltant del cibernàrium; trasllat part de les activitats al districte 22@ (Casa de les TIC); potenciació de la línia "Creix amb internet".


  • Conferència de José Manuel Pérez Tornero (Catedràtic UAB) i Santiago Tejedor (Doctor):
Després de la presentació es va continuar amb l conferència de Jose Manuel i Santiago. El primer que van fer va ser fer-nos una petita enquesta de tots els programes que coneixíem. El resultat va ser desastrós.


Després van continuar amb una explicació i historia sobre la tecnologia, etc.
La competència digital és transcendent. El sistema social encara no s'adona de l'importància de les noves tecnologies.
Tenen l'esperança que la nova web (WEB 2.o) canvi una mica l'educació, etc.

Alguns dels aspectes més rellevants dels quals van parlar van ser els següents:(mitjançant el PowerPoint)
  1. Escola filosòfica: Processar una filosofia, una ètica, un mode de vida; la recerca de l'excel·lència; La polis com escola. (S'expressaven a través de la paraula, el diàleg i l'escriptura).
  2. Escola del llibre Sagrat: Revelació divina i reverència al text; Hermenèutica. (s'utilitza el llibre, la repetició i la memòria).
  3. Tallers gremials: Iniciació al món professional isotènic; els gremis i el magisteri; aprendre fent (La clau d'aquest aprenentatge són els instruments, la tècnica, el treball i l'artesania).
  4. Dos models d'escola: a)Escola burgesa: "Ciudadania massiva", treball industrial, disciplina civil, filosofia nacional. b)Escola "reserva" (la que s'utilitza avui en dia): Societat de l'espectacle, cultura horitzontal, docilitat i comunitat (s'utilitza el joc, l'imitació i la docilitat).
  5. La millor crítica (fàbrica de coneixements): Centralitzats, burocràtics, homogeneïtzadors, potenciadores de la docitat.
  6. Aprenentatge obert i exploratiu
  7. Canvi històric: social, cultural, psicològic

Després ens va passar un quadre que tractava sobre el transcurs de les tecnologies.

Tot seguit, ens van passar un vídeo amb el títol de : ¿Sabías qué? Web 2.0

A continuació ens van explicar algunes de les eines interessants segons les seves opinions:
  1. Vozme: Copies el text que vulguis i l'enganxes en el vozme i així pots crear un format MP3.
  2. Aprobbo: Aquest programa és important pel professor, per saber si l'alumne, quan se li ha demanat un treball, ha fet un copia i enganxa. Aquest et diu d'on ho ha extret i que ha canviat exactament. El que realitza aquest programa és una comparativa amb els buscadors d'Internet, et subratlla en vermell el que tens copiat i enganxat.
  3. iGoogle: proporciona a la persona un escriptori.

WEB 2.0: LA WEB DE LA GENT

A la web 2.0 podem trobar bitàcoles: Democratització real de la participació en la Red; Weblogs com "filtres" en el laberint d'Internet.
La revolució del periodisme ciutadà. Tots poden informar i informar-se.

Concepte web 2.0: La etiqueta de "Web 2.0" va ser promogut per Tim O'Reilly, fundador i president de la O'Reilly Media, juntament amb la Medialive Internacional
Transició de les webs tradicionals a webs dels usuaris.


Característiques de la Web 2.0: una web que confia en els seus usuaris; que potencia les experiències dels usuaris; que permet jugar; on el comportament de l'usuari no està predeterminat; el qual el software millora a partir del seu ús; que dóna el dret a barrejar "alguns drets reservats"; que està en beta eterna.


-Comparació entre la web 1.0 i la web 2.0:

Web 1.0

Web 2.0

mode

lectura

Lectura-escriptura compartida

Mínima unitat de contingut

pàgina

Missatge, article, post

Estat

estàtic

dinàmic

Mode visual

navegador

Navegador, lector RSS

Arquitectura

Client-servidor

Serveis web

editors

Web masters

totes

protagonistes

“geeks”

aficionats




  • Debat:
Després de l'explicació vam fer una mitja hora de descans i per finalitzar vam realitzar un debat.






  • Valoració personal:
La veritat que la conferència del cibernàrium em va agradar bastant. Va ser molt interessant i ho explicaven d'una manera molt clara, perquè així poguéssim entendre tot el que dèiem.
Una de les coses que em va fer més gràcia va ser la part pràctica, el test de programes i pàgines web, ningú no coneixia més del 50% dels programes. Després amb la demostració de tres dels programes també va ser molt divertit i dinàmic.
L'únic inconvenient que vaig trobar va ser que va durar 3 hores. Es podia haver fet més curt. A l'hora del debat, tothom ja estava molt cansat i tenia ganes de marxar a casa i poques persones escoltaven, altres van marxar a l'hora del descans, etc.
El que no em va agradar gens va ser la falta de respecte que van tenir els meus companys vers a les persones que estaven realitzant la conferència, ja que molta gent es dedicava a xerrar i a molestar, i així no hi havia qui pogués atendre.

0 comentarios:

Publicar un comentario