Etiquetas
Companyes GITIC
-
LOS DIEZ MEJORES USOS DE TWITTERHace 11 años
-
Museu de la xocolataHace 14 años
webs importants
Datos personales
Archivo del blog
-
▼
2009
(81)
-
▼
diciembre
(24)
- TANCAMENT DEL BLOC PERSONAL
- Setmana de pràctiques: Activitat 6
- Setmana de pràctiques: Activitat 5
- Setmana de pràctiques: Activitat 4
- Setmana de pràctiques: Activitat 3
- Setmana de pràctiques: Activitat 2
- Setmana de pràctiques: Activitat 1
- Ús de les TICS en l'educació
- Resum de Gestió de la informació i TIC (22-12-09)
- TREBALLS TERRITORI (21-12-09)
- Seminari (18-12-09)
- Resum de Comunicació oral, escrita i digital + u...
- Seminari (16-12-09)
- Resum de Gestió de la informació i TIC (15-12-09)
- TREBALLS TERRITORI (14-12-09)
- Sessió 11 (Continuació)
- Sessió 11
- Seminari (11-12-09)
- Resum de Comunicació oral, escrita i digital (11-1...
- Seminari (9-12-09)
- Seminari (4-12-09)
- Resum de Comunicació oral, escrita i digital (4-12...
- Seminari (2-12-09)
- Resum de Gestió de la informació i TIC (1-12-09)
- ► septiembre (5)
-
▼
diciembre
(24)
11:55 |
Publicado por
Sara Olmo Alonso |
Editar entrada
- Descripció:
El passat divendres 18 de desembre vam iniciar la sessió de "comunicació oral, escrita i digital" amb una exposició de territori, ja que per motius personals la Norma Augusto i l'Ariadna García no podien exposar dilluns següent.
Després d'aquest petit incís vam continuar amb l'assignatura de COED. Aquest dia el vam realitzar perquè companys de la meva classe poguessin recuperar algunes de les activitats, que en el seu temps, no van poder fer. Primer vam començar amb les "recitacions" de l'Adrià, el Sergio Ramírez, el David i el Macià.
Quan vam finalitzar aquesta activitat vam continuar amb el "Qui ets tu?" de l'Adrià, la blanca i la Cristina.
Després d'aquest petit incís vam continuar amb l'assignatura de COED. Aquest dia el vam realitzar perquè companys de la meva classe poguessin recuperar algunes de les activitats, que en el seu temps, no van poder fer. Primer vam començar amb les "recitacions" de l'Adrià, el Sergio Ramírez, el David i el Macià.
Quan vam finalitzar aquesta activitat vam continuar amb el "Qui ets tu?" de l'Adrià, la blanca i la Cristina.
Tot seguit vam realitzar l'activitat de "debat": amb el títol de "La religió a les escoles". Format per Cristina Valera, Òscar Garcia, Àngel Caloca, Sergio Ramírez, Bea Gonzàlez, Laura navarro, Pau Nin, martí Villegas, Adrià Miquel, Rafael Moya.
L'equip a favor de la religió a les escoles va defensar que és molt important, ja que ha condicionat molt en les nostres vides. Aquesta assignatura de religió npoensenyaria només el cristianisme sinó també altres religions, com per exemple l'hinduisme, l'islamisme, el sintoisme... entre d'altres, expliquen que han fet de bó i de dolent.
A més a més a l'article 27.2 i 27.3 afirma que ha de col·laborar a la formació integral segons les seves conviccions.
Creuen que ensenyar religió és respectar la nostre societat, ja que, aquesta reflexa molt bé la societat en la qual vivim. També es parlarien de localitats (ex: Seu d'Urgell) i de les festes.
L'origen de la paraula religió és "religare", que vol dir relligar.
Refutacions: Per poder respectar a les altres persones se'ls ha d'entendre i per aquest motiu s'ha d'inculcar la religió des de ben petits. També cal tenir en compte que si tenim una classe multicultural poden aparèixer conflictes.
Conclusions: la religió els forma com a persones, Ens hem de conscienciar amb aquest tema per poder respondre adequadament les preguntes dels nens.
L'equip en contra de la religió a les escoles afirma que això és una manera de supressió a les aules. A més a més l'article 27.3 afirma que l'Estat abraça la llibertat de religió, llavors seria totalment incoherent que als centres públics hi haguessin crucifixos. També a la Declaració Universal (article 26) afirma que els pares escollen l'educació dels seus fills. A més a més Espanya està a favor de l'ateisme. Molts cops les religions fan que apareixen guerres. També els "luminatis", la religió no deixa avançar a la ciència. Si algun nen volgués aprendre religió no fa falta que sigui a l'escola, sinó que ho faci fora de les hores lectives.
Refutacions: ha de ser voluntari. Quan tots érem petits aquesta assignatura era per perdre el temps, és a dir, parlar i fer deures). Les escoles han de ser racionals, científiques i laiques.
Conclusions: Pot crear molts problemes perquè hi han moltes de diferents i creen conflictes entre elles. Les religions fan fer un pas enrere a la societat. Actualment en les escoles es centren només en la "nostre" religió i no en global.
Al finalitzar amb el debat vam entregar treballs com per exemple avaluacions de recitacions i de debats.
Després la Lluïsa ens va llegir un poema nadalenc de Josep Maria de Sagarra, que es titula "Fragment del Poema de Nadal".
I per finalitzar vam realitzar el qüestionari de com ens havia semblat la assignatura de "Comunicació oral, escrita i digital".
A més a més a l'article 27.2 i 27.3 afirma que ha de col·laborar a la formació integral segons les seves conviccions.
Creuen que ensenyar religió és respectar la nostre societat, ja que, aquesta reflexa molt bé la societat en la qual vivim. També es parlarien de localitats (ex: Seu d'Urgell) i de les festes.
L'origen de la paraula religió és "religare", que vol dir relligar.
Refutacions: Per poder respectar a les altres persones se'ls ha d'entendre i per aquest motiu s'ha d'inculcar la religió des de ben petits. També cal tenir en compte que si tenim una classe multicultural poden aparèixer conflictes.
Conclusions: la religió els forma com a persones, Ens hem de conscienciar amb aquest tema per poder respondre adequadament les preguntes dels nens.
L'equip en contra de la religió a les escoles afirma que això és una manera de supressió a les aules. A més a més l'article 27.3 afirma que l'Estat abraça la llibertat de religió, llavors seria totalment incoherent que als centres públics hi haguessin crucifixos. També a la Declaració Universal (article 26) afirma que els pares escollen l'educació dels seus fills. A més a més Espanya està a favor de l'ateisme. Molts cops les religions fan que apareixen guerres. També els "luminatis", la religió no deixa avançar a la ciència. Si algun nen volgués aprendre religió no fa falta que sigui a l'escola, sinó que ho faci fora de les hores lectives.
Refutacions: ha de ser voluntari. Quan tots érem petits aquesta assignatura era per perdre el temps, és a dir, parlar i fer deures). Les escoles han de ser racionals, científiques i laiques.
Conclusions: Pot crear molts problemes perquè hi han moltes de diferents i creen conflictes entre elles. Les religions fan fer un pas enrere a la societat. Actualment en les escoles es centren només en la "nostre" religió i no en global.
Al finalitzar amb el debat vam entregar treballs com per exemple avaluacions de recitacions i de debats.
Després la Lluïsa ens va llegir un poema nadalenc de Josep Maria de Sagarra, que es titula "Fragment del Poema de Nadal".
I per finalitzar vam realitzar el qüestionari de com ens havia semblat la assignatura de "Comunicació oral, escrita i digital".
- Reflexió:
Del tema de la religió a les escoles, crec que a les escoles públiques no s'ha d'imposar la religió com a assignatura, sinó que els nens ho facin com a activitat extraescolar. Però les escoles privades, que l'Estat no les subvenciona poden decidir ells mateixos si posar una assignatura de religió o no. Que normalment si que la posen.
Així quan els pares decideixin l'escola del nen tenen un ventall més ampli i poden decidir si volen una escola laica o no.
Així quan els pares decideixin l'escola del nen tenen un ventall més ampli i poden decidir si volen una escola laica o no.
- Aprofundiment
Suscribirse a:
Enviar comentarios (Atom)
0 comentarios:
Publicar un comentario