• Descripció:
Avui a la sessió de Seminari l'hem iniciada entregant a la Lluïsa Cirera les targetes de Nadal. Després hem continuat realitzant un exercici de lectura amb el treball de "L'Elogi de la feblesa". Tot seguit ens ha repartit un full que ens dóna consells per a la lectura en veu alta.
A continuació hem realitzat l'activitat de l'actualitat educativa. Primer ha començat l'Anna esmentant algunes de les notícies que va trobar la setmana passada:
  • "Els alumnes de primària no tindran portàtils": Han pensat que el que primer han de solucionar és la tecnologia a secundària. Perquè per exemple, si els nens de primària se'ls poses portàtils i després quan arribessin a l'institut es trobessin amb una manca d'aquestes tecnologies, això podria desafavorir en l'estudi de l'alumne.
  • "Els col·legis lliures de menjar basura": Som un dels països amb un percentatge més elevat d'obesitat. Sanitat ha actuat treien màquines expenededores, obligant als col·legis menjar més verdures i prohibint que els nens portin "menjar basura" a l'escola.
I la notícia que ha aprofundit ha estat la següent: "Juego mortal en la escuela". Aquesta notícia tracta sobre un nen de tretze anys que va morir a França per estrangulació. Va ser trobat pels seus pares penjat d'una corda, a l'habitació. Aquesta mort va ser accidental, ja que el nen estava jugant a un joc (bastant popular entre nens i joves), s'anomena "el joc del fular" que tracta en provocar-se l'asfixia fins a perdre el coneixement per buscar sensacions fortes (vertigen i al·lucinacions), això pot arribar a convertir-se com si fos una droga.
Aquest joc es realitza tant a l'escola com a casa i en nens d'entre 11-15 anys.

Després ha continuat l'Ailèn amb aquesta mateixa activitat. Primer ens ha esmentat algunes de les notícies que va trobar:
  • Una carta al director: "Canvi del calendari escolar". Tracta d'una mestre que escriu al diari per oposar-se aquest canvi, argumentant que les temperatures provoca que les classes es facin més feixugues, entre d'altres.
  • "El congreso vota para que se quiten los cruzifijos de los colegios"
Segon, la notícia que ha escollit tracta sobre la Formació Professional (FP). Ens parla d'un projecte de Llei d'economia sostenible impulsat pel govern. que el que es vol aconseguir és reduir l'abandonament dels joves en els estudis després de l'ESO. Aquestes mesures es basarien en: poder accedir a FP de grau mitjà sense tenir el títol de l'ESO; els joves que realitzin el grau superior es podran treure el títol de batxillerat en un sol curs; els titulats de FP de grau superior accedeixin a la Universitat podran convalidar 30 crèdits ECTS, si la carrera està relacionada amb el grau superior estudiat.



Tot seguit vam continuar amb l'activitat de la revista educativa. La primera va ser la Maria Pérez. Amb la revista "Barcelona Educació".
Algunes de les característiques d'aquesta revista serien les següents: digital, l'idioma és amb català, el director és Arcell Bilarrassa, el lloc on s'edita és a Barcelona, la periodicitat mensual, l'any en que es va iniciar aquesta revista no se sap i el cost és gratuït.
Els apartats d'aquesta revista són els següents:
  • Editorial: la revista tracta un tema d'educació (l'efecte al centre)
  • Notícies: molt breument (Escola laboratori)
  • Som Xarxa: Escola Costa i Llovera
  • Protagonistes: diferents activitat dels joves fora de l'escola, com per exemple pintar cases.
  • Jo també educo: parla d'una persona que no es dediqui a l'educació.
  • A fons: tema que s'aprofundeix, com per exemple l'Escola Bressol ha realitzat molts canvis.
  • Radiografia: gràfics i temes "d'Afons"
  • Apunts: Continuen parlant de l'Escola Bressol, sobretot dels problemes que tenen les famílies
  • Participació: "Fent".
  • Entrevista: Montserrat Anton i Vicenç Arnaiz
  • Oberts al món: Tornen a parlar de les escoles bressol, però d'altres llocs del món.
  • Una mica de tot: a)Columna: Article de Ferrer i Guàrdia; b)Tira còmica.
L'impressió de la maria sobre aquesta revista ha estat que en un principi no sabia si s'ensortiria pel tema que és digital, però després no va tindre cap problema. Li va agradar molt, és llampant(agradable a la vista). A més a més parlen de temes que poden interessar a tothom.
L'article que ha escollit és el que parla sobre l'Escola Costa i Llovera, ja que va ser l'escola que va visitar durant la setmana de pràctiques: Tots els canvis que han experimentat des del Franquisme per passar d'una escola privada a una escola pública. El seu projcte és en conjunt amb les famílies i la tecnologia.
El tema de debat va ser que si sempre treballen en petits grups fins a segon de batxillerat, això serà un bon mètode?



La segona va ser la Maria Garcia: "Cuadernos de Pedagoia".
Algunes de les característiques d'aquesta revista són les següents: l'dioma és en castellà, el director és Jaume Carbonell, s'edita a Barcelona, es va iniciar a l'any 1980, té un cost de 13 euros i la periodicitat és mensual (excepte estiu: juliol i agost s'ajunten).
Els apartats d'aquesta revista són els següents:
  • Editorial: Article escrit pel director i tracta d'un tema d'actualitat
  • Agenda: filmoteca, revistes, etc
  • Històries mínimes: a)cartes d'opinió: personal docent o altres; b) cartes al director
  • Actualitat: articles que afecten al món educatiu nacional i internacional
  • Perspectiva internacional: informa sobre el benestar des nens
  • Reportatge: L'ESO
  • Experiències: activitats de diferents escoles que han dut a terme
  • Entrevista: A coldo...
  • Tema del mes: Apartat més extens. En aquesta revista es parla sobe "los museos la revolución didàctica", com han introduït les noves tecnologies.
  • L'opinió: experts que tracten sobre un tema que ha escollit el director
  • El mural: Es repeteix el tema de l'actualitat a nivell espanyol i dividit per autonomies.
  • Els llibres: espai publicitari (síntesi o aspectes generals)
  • L'avanç: avança el contingut del mes següent: tema i experiències.
L'impressió de la Maria sobre aquesta revista va ser que en un principi va pensar que seria una mica feixuga, però després va canviar d'opinió i pensa que està molt bé, completa i ben organitzada.
L'article que ha escollit ha estat: "Galicia suprime el préstamo universal de libros de texto" (apartat "El Mural"). Abans de la crisi Galicia donava els llibres, però ara perquè et facin aquest prèstam no pots ingressar més de 9000 euros a l'any.
Debat: És una supressió adequada? Ajudarà a les famílies?



Per últim vam finalitzar la sessió de seminari amb l'exposició de la Maria Pérez i la Paula sobre l'activitat 5 de la setmana de pràctiques, que van anar a visitar l'Escola Costa i Llovera.







  • Reflexió:
En l'article que ha aportat l'Anna m'ha impactat molt, ja que no conexia aquest joc famós entre joves. Crec que s'hauria de controlar perquè sinó acaba amb tragèdia. I em sorprèn que no hi hagin més morts de les que hi havia publicades al diari.

En l'altre article, aportat per l'Ailèn sobre la FP. Crec que no és gaire just que les persones que facin grau superior se'ls reconegui com si fos un batxillerat. Primer perquè no hi ha el mateix nivell i segon perquè els que fem batxillerat hem de realitzar la famosa prova de la Selectivitat, cosa que ells mai han fet i si ara diuen que se'ls convalidarà el batxillerat, llavors també haurien de fer la Selectivitat.

El tema de debat que va proposar la Maria Pérez crec que si és interessant que els nois de segons de batxillerat facin treballs en petit grup, ja que ara amb el pla Bolonya es fomenta molt la cooperació.

I per últim el tema de debat que va proposar la Maria Garcia crec que Galicia no està actuant de la millor manera. Perquè és ara quan les famílies necessiten amb més urgència aquest préstec de llibres, ja que com tots sabem no són gens barats. A més a més crec que han posat la xifra de 9000 euros perquè casi ningú rep una nòmina a l'any inferior a aquesta quantitat.


  • Aprofundiment
Aquí us deixo un article sobre els crucifixos a les aules, ja que alguns partits polítics els volen treure.

0 comentarios:

Publicar un comentario