Etiquetas
Companyes GITIC
-
LOS DIEZ MEJORES USOS DE TWITTERHace 11 años
-
Museu de la xocolataHace 14 años
webs importants
Datos personales
Archivo del blog
-
▼
2009
(81)
-
▼
diciembre
(24)
- TANCAMENT DEL BLOC PERSONAL
- Setmana de pràctiques: Activitat 6
- Setmana de pràctiques: Activitat 5
- Setmana de pràctiques: Activitat 4
- Setmana de pràctiques: Activitat 3
- Setmana de pràctiques: Activitat 2
- Setmana de pràctiques: Activitat 1
- Ús de les TICS en l'educació
- Resum de Gestió de la informació i TIC (22-12-09)
- TREBALLS TERRITORI (21-12-09)
- Seminari (18-12-09)
- Resum de Comunicació oral, escrita i digital + u...
- Seminari (16-12-09)
- Resum de Gestió de la informació i TIC (15-12-09)
- TREBALLS TERRITORI (14-12-09)
- Sessió 11 (Continuació)
- Sessió 11
- Seminari (11-12-09)
- Resum de Comunicació oral, escrita i digital (11-1...
- Seminari (9-12-09)
- Seminari (4-12-09)
- Resum de Comunicació oral, escrita i digital (4-12...
- Seminari (2-12-09)
- Resum de Gestió de la informació i TIC (1-12-09)
- ► septiembre (5)
-
▼
diciembre
(24)
13:01 |
Publicado por
Sara Olmo Alonso |
Editar entrada
- Descripció:
El passat dimecres 16 de desembre vam iniciar la sessió de seminari amb l'actualitat educativa: Primer va començar l'Eva presentant-nos algunes notícies que va trobar la setmana passada:
- "Més de 300.000 alumnes rebran material per als de secundària."
- "La seguridad en Internet es la deficiencia en Inglaterra": volen realitzar una matèria a l'escola per educar-los.
Després ens va exposar la notícia que més li va agradar de la setmana passada: "El SMS no engaña": A Valencia els nois i noies no podran enganyar als seus pares perquè l'escola enviarà les notes mitjançant un SMS.
Tot seguit, va continuar amb aquesta activitat la Natàlia amb la notícia que més li va gradar:
Tot seguit, va continuar amb aquesta activitat la Natàlia amb la notícia que més li va gradar:
- "Barcelona quiere mantener abierta las escuelas en Febrero": es posarà un servei biblioteca-ludoteca a les escoles perquè els pares puguin deixar als nens, ja que molts pares no tenen vacances. Però hauran de tenir en les biblioteques un ordinador, i un lector de codis. Aquesta proposta la va realitzar el PP, en canvi CIU no hi està d'acords perquè això suposarà molts diners.
A continuació vam continuar amb l'activitat de la revista educativa. Primer va ser la Mònica amb la revista "Magisterio", amb un format de diari. Algunes de les característiques d'aquesta revista són les següents: L'idioma català com castellà; el director és José Maria de Maya; editorial Ciena; amb una periodicitat mensual; aquesta revista va sorgir l'any 1866; té un cost anual per a particulars de 76 euros i per a institucions 95 euros.
Els apartats d'aquesta revista serien els següents:
- Espanya: 1)Esclave educativa: és l'apartat més important, en aquesta edició de la revista va ser el tema de: "67% dels pares prefereixen les jornades intensives". 2) Opinió: Batxillerat en 3 anys a nivell europeu. 3) Informació: relacionada amb les cartes als lectors: "Solo 4 paises europeos hacen el bachillerato en 2 años".
- Notícias concretas de Catalunya: 1)Informació. 2)L'Agenda de Catalunya (Informació dels premis).
- Notícies concretes de les Autonomies: 1)Madrid. 2)Castellà i Lleó. 3)Murcia
- "El Cuaderno": cada mes abarca un tema diferent
- Educar: Un home ensenya valors diferents als nens.
- "Propuestas"
- "La última página por eso no la menos importante
La impressió de la revista, segons el parer de la Mònica és que és molt original que fos en format diari, amb colors i lletra gran.
L'article que va escollir va ser : "Exclusiva del crusifix a totes les escoles d'aquí"
El tema de debat seria: És acceptable treure els crucifixos a les escoles públiques, però a les privades és necessari?
La Segona va ser L'Ailèn amb la "Revista de ciència de l'educació". Algunes de les característiques d'aquesta revista són les següents: L'idioma és el castellà; el director és Pedro Manuel Alonso; el lloc on s'edita és a Madrid; la periodicitat en la qual es publica és trimestral; es va originar al 1970; té un cost de 15'30 euros, però a Espanya anualment és de 42,90, a EU 73'90 i a la resta del món 90'80.
Els apartats d'aquesta revista serien els següents:
L'article que va escollir va ser : "Exclusiva del crusifix a totes les escoles d'aquí"
El tema de debat seria: És acceptable treure els crucifixos a les escoles públiques, però a les privades és necessari?
La Segona va ser L'Ailèn amb la "Revista de ciència de l'educació". Algunes de les característiques d'aquesta revista són les següents: L'idioma és el castellà; el director és Pedro Manuel Alonso; el lloc on s'edita és a Madrid; la periodicitat en la qual es publica és trimestral; es va originar al 1970; té un cost de 15'30 euros, però a Espanya anualment és de 42,90, a EU 73'90 i a la resta del món 90'80.
Els apartats d'aquesta revista serien els següents:
- Estudis: desenvolupen un treball d'educació
- "La otra educación"
- Altres
- Bibliografia
La impressió de la revista, segons el parer de l'Ailèn va ser des de fora molt bona, seriosa, encara que és una revista en blanc i negra i podria ser en color. A més a més és una revista per a professors universitaris. Continguts enfocats en els temes d'investigació. També hi han molts gràfics i estadístiques.
L'Article que va escollir va ser: "Atención educativa en el alumnado immigrante no universitario".
El tema de debat és que hi ha moltes vegades discriminació a l'aula. Els mestres no haurien de fer propostes? Els immigrants a l'aula són un problema?
La tercera va ser la Natàlia amb la revista "Guix", que ja va ser explicada per l'Eduard, per aquest motiu no s'expliquen les característiques i es va directament als apartats, ja que les dues revistes exposades eren edicions diferents.
Els apartats van ser els següents:
L'Article que va escollir va ser: "Atención educativa en el alumnado immigrante no universitario".
El tema de debat és que hi ha moltes vegades discriminació a l'aula. Els mestres no haurien de fer propostes? Els immigrants a l'aula són un problema?
La tercera va ser la Natàlia amb la revista "Guix", que ja va ser explicada per l'Eduard, per aquest motiu no s'expliquen les característiques i es va directament als apartats, ja que les dues revistes exposades eren edicions diferents.
Els apartats van ser els següents:
- L'editorial: tema del mes
- Opinió: és l'apartat més important. Article d'opinió personal
- Monogràfic: diferents autors tracten el mateix tema
- Experiències
- Territori: Cooperacions entre escoles
- Tema del curs: Competències bàsiques
- Pràctiques
- Recull
- La tira: Una tira còmica
- Presenten el tema de la següent edició
- butlleta de subscripció
- Regalen un calendari
La impressió de la revista, segons el seu parer va ser molt positiva, conté molts colors i és molt interessant. A més a més els llibres que proposa dins la revista també són interessants.
L'article que va escollir va ser: "Una mirada creativa vers la creació", que tracta sobre una nova manera per avaluar mitjançant la figuranalògica, és a dir, cares o emoticons.
El tema del debat seria: Creieu que la figuranalògia és apropiat per a escoles?
L'article que va escollir va ser: "Una mirada creativa vers la creació", que tracta sobre una nova manera per avaluar mitjançant la figuranalògica, és a dir, cares o emoticons.
El tema del debat seria: Creieu que la figuranalògia és apropiat per a escoles?
- Reflexió:
En aquesta sessió ja s'han finalitzat les dues activitat de actualitat educativa i revista educativa.
De l'activitat educativa crec que ha estat molt positiva, ja que, molts cops amb tota la feina que tenim no podem observar amb deteniment les notícies del diari. Així que mitjançant aquesta activitat em pogut estar al dia amb les notícies relacionades amb l'educació i debatre sobre temes que a nosaltres, com a futurs mestres, ens interessen molt.
Després de la revista educativa, crec que aquesta activitat ens ha servit per a conèixer revistes totalment desconegudes per a nosaltres. I que en un futur ens podran servir.
De l'activitat educativa crec que ha estat molt positiva, ja que, molts cops amb tota la feina que tenim no podem observar amb deteniment les notícies del diari. Així que mitjançant aquesta activitat em pogut estar al dia amb les notícies relacionades amb l'educació i debatre sobre temes que a nosaltres, com a futurs mestres, ens interessen molt.
Després de la revista educativa, crec que aquesta activitat ens ha servit per a conèixer revistes totalment desconegudes per a nosaltres. I que en un futur ens podran servir.
Un dels temes, actualment molt polèmic és el de les vacances de febrer. Aquestes vacances que tenen els nens molts pares no les poden demanar i com a conseqüència provoca que hagin de deixar els nens amb els avis, una cangur... Altres pares no tenen on deixar els nens, així que van proposar realitzar aquesta biblioteca-ludoteca, però això realment són vacances? L'empresa en la qual treballen els pares no haurien de donar també vacances perquè així puguin passar més temps amb els seus fills? Com sempre tot es fa ràpid i malament, ja que, aquestes "vacances" s'instaurarà l'any vinent i tot està massa verd.
- Aprofundiment
Etiquetas:
Seminari
Suscribirse a:
Enviar comentarios (Atom)
0 comentarios:
Publicar un comentario