• Descripció
El passat dia 2 de desembre a la sessió de Seminari, la vam iniciar amb l'activitat de l'Actualitat Educativa realitzada per l'Eduard. Primer de tot ens va explicar que durant la setmana passada no va trobar gaires notícies, però algunes d'elles les va trobar en el blog (secció notícies), després va trobar una altre notícia que tracta sobre els "Espais de Benvinguda educativa" realitzat a Cornellà: aquests espais serveix per poder ajudar a les famílies desfavorides.
Però, la notícia que va voler destacar va ser: "La reforma de l'horari escolar": aquesta notícia tracta sobre l'escurçament de les vacances d'estiu, és a dir, començar l'escola el dia 7 de setembre, ell 7 de gener serà també lectiu i s'acabarà l'escola el 22 de juny. A més a més trauran les jornades intensives. Tots aquests canvis ha afectat tant a mestres com a pares. Als mestres hauran de ser a l'escola fins al 7 de juliol per tindre ja més o menys preparat les classes per l'any següent, i no podran anar a l'escola d'estiu (almenys la primera quinzena).


Tot seguit, la Laura va realitzar l'activitat de la revista educativa: Escola Catalana. Aquesta revista ja va ser explicada per la Paula, així que passarem directament al Sumari de la revista:

  • eduquem els usos de la llengua: problemes amb la llengua catalana a l'iniciï de curs.
  • Camins per reeixir: Aquest article tracta sobre el fracàs escolar i els problemes educatius i socials de l'abandonament escolar prematur
  • Garanteix el nostre sistema educatiu una igualtat d'oportunitats efectives?: No hem de classificar els nens.
  • L'abandonament escolar a secundària
  • Què ensenyem a primària?
  • Entrevista: En aquesta revista està feta a Vicent Soler que ens parla sobre l'importància de la formació del jovent.
  • Experiències: aquest apartat ens parla sobre les experències d'un tema en concret, i en aquest cas ens parla sobre la sensibilització social amb els problemes del Tercer Món.
  • Cintra: un projecte educatiu i social de creixement i acompanyament amb adolescents del quart món (serveix per sensibilitzar a les persones).
  • Projecte "Tu pots"
  • Avaluació del projecte estratègic del Col·legi Claret de Barcelona
  • Escoles creatives: un camí per l'èxit
  • Projecte "Aprenents" del Sant Vicenç dels Horts
  • Sense pèls a la llengua: Aquest apartat ens parla sobre la diferenciació d'alguns mots i quins seignificats pot tindre sobretot pels joves: en auest cas ha estat la paraula "PAL".
  • Informacions i comentaris: a)els de la cantonada; b) les escoles en xarxa més unides a través d'Internet.
  • Llibres i materials
  • Lletra menuda: Aquest apartat tracta d'un dibuix amb un significat.
L'impressió de la Laura d'aquesta revista va ser molt positiva.
L'article que la laura va escollir va ser el següent: Què ensenyem a Primària?: ja que està molt bé saber llegir i escriure, però no aprens a llegir amb 5 anys, sinó que has de saber que llegeixes.
El tema de debat que va escollir va ser que si ens serveix saber que ensenyem a primària: Una bona primària té la base per a una bona secundària.

Després la professora Lluïsa Cirera ens va donar 14 paperets de colors per a la festa de Nadal. Amb aquests papers hem d'escriure alguna cosa per a cadascú del seminari. Aquest escrit pot ser un desig, un petit poema, etc. I ha de ser presentat amb màxima cura, purpurina, colors, etc. A més a més s'ha d'escriure en sentit vertical i s'han de respectar els marges.


A continuació vam compartir la jornada de pràctiques:
  • Natàlia i Mònica: Vila Olímpica (pública)
  • Eduard: Patufet Sant Jordi (realitzen assamblees: expressió oral, treballen valors, argumentar adequadament el que es vol dir...)
  • Maria i Paula: CEIP Escola Casp (Infantil, primària, secundària i Batx)

Per últim, la Lluïsa ens va repartir dues fotocòpies:
  • La primera fotocòpia tracta sobre una entrevista a Alexandre Jollien
  • La segona tracta sobre una entrevista a Eulàlia Torras de Beà




  • Reflexió
Sobre l'entrevista de l'Alexandre Jollien l'entenc perfectament, ja que desgraciadament durant un cert temps de la meva vida vaig patir varies operacions, sobretot de genoll. El resultat va ser portar una cèl·lula "molt vistosa", la gent mirava indiscretament i això feia que em sentís avergonyida i només sortís de casa per ho més essencial. A més a més la gent no té tot el "respecte" que deuria tindre a les persones discapacitades. Es parla molt sobre aquests temes d'ajudar a la gent amb problemes i tot, però a l'hora d'actuar poques persones ho fan.
Per aquest motiu l'entenc quan diu que no vol que les amigues de la seva filla l'observin, perquè són situacions molt incòmodes.


Després, de l'entrevista de l'Eulàlia Torras de Beà crec que té part de raó. Els nens de 0-3 anys han d'estar cuidats pels seus pares o tutors legals, ja que aquests els aportaran l'efectivitat necessària. Si els pares deixen els nens a la guarderia rebran una part molt mínima de l'efectivitat que en veritat necessiten, ja que hi han poques cuidadores per a tants nens. No obstant també entenc els pares, ja que la feina és molt important per poder mantenir el teu fill i moltes vegades només tens l'opció de la guarderia, encara que tu no vulguis.


0 comentarios:

Publicar un comentario