• Descripció
El passat divendres dia 4 de desembre vam iniciar la sessió de seminari repartint-nos que portaria cada persona per la festa de Nadal. Després la professora Lluïsa Cirera ens va explicar el significant de les espelmes que hi han a l'entrada de l'Universitat: cada setmana s'encén un espelma més.
Tot seguit la Irene i jo vam explicar la Revista Educativa. Primer va ser la Irene: "Perspectiva Escolar",ja va ser explicada per un altre company/a, per aquest motiu va explicar directament el sumari de la revista:
  • Educació pl canvi personal i social
  • Centra de Justícia: Rol de l'educador, té com a finalitat reeducar els alumnes.
  • Carrer com espai educatiu
  • Aprendre durant tota la vida
  • Bibliografia
  • Escola: Programa "Treva"
  • Poesia i joves: La joventut d'avui en dia no aprecia la poesia. No els agrada.
  • Mirades: Article de Jaume Cela
L'impressió de la revista per la Irene va ser molt positiva, ja que els articles estan actualitzats respecte a l'educació. Però aquesta revista podria ser en color.
Justificació: La Irene va escollir l'article de "El rol de l'educador social", ja que és un tema molt important. Els joves i l'educador han de mantenir una confiança.
Tema de debat: L'hospital a l'escola. Quines són les qualitats necessàries per ser un professor a l'hospital?


Segon vaig ser jo: (us enganxo el treball que vaig realitzar)

1. Títol

“Infancia y Aprendizaje” (Journal for the Study of Education and Development)

2. Idioma:

Castellà i anglès(ho supervisa Paloma Linares)

3. Director:

4. Lloc on s’edita:

Facultat de Psicologia, Universidad Autónoma de Madrid (Campus de Cantoblanco)

5. Periodicitat:

Publicació Trimestral. (en aquest cas és del Febrer del 2009)

6. Any en què es comença a publicar

1977

7. Cost:

· Individual, tarifa regular: 99€

· Individual, tarifa especial per subscriptors de C&E: 87€

· Institucional, tarifa regular: 545€

· Institucional, tarifa especial per a subscriptors de C&E: 435€

8. Sumari i breu anàlisi de cada apartat

1. Articles

  • “La lectura de material ilustrado: resultados de una intervención con madres y niños pequeños de nivel socioeconòmico bajo” : Aquest treball avalua l'impacte d'una intervenció en les estratègies que utilitzen mares de nivell socioeconòmic baix en situacions de lectura de material il·lustrat amb els seus nens petits. Deu mares i els seus fills de 34 mesos van participar en 12 sessions d'un taller de lectura d'imatges. La conducta verbal dels nens van ser avaluades abans i després del taller en una sessió de lectura de llibres d'imatges.

  • “Comprensión de la mente y habilidades comunicativas en niños rechazados por sus iguales”: Les competències comunicatives infantils s'han mostrat estretament lligades a competències mentalistes. L'objectiu d'aquest treball seria, per tant, el d'analitzar les competències mentalistes implicades en una tasca clàssica de creença falsa i en una tasca comunicativa, en menors rebutjats pels seus iguals. En la tasca comunicativa es van triar situacions de transgressió de normes morals i socials, que incloïen un conflicte entre els desitjos dels personatges i les normes establertes. Els participants en aquest estudi van ser 24 menors, agrupats en parelles: 12 d'ells rebutjats i 12 mitjans. La mitjana d'edat d'aquests menors era 6,5 anys, amb un rang entre 5 i 9 anys. A aquests participants se'ls van administrar diverses tasques, com el Qüestionari Sociomètric de Nominacions Directes (Arruga), la tasca de falsa creença de segon ordre i tasques comunicatives, en les quals es presentaven als nens dues situacions de transgressió de normes.

  • “La investigación sobre la enseñanza y aprendizaje de la lectura inicial: revisión y clasificación”: En el present article es revisen i classifiquen un ampli nombre d'investigacions sobre l'aprenentatge i l'ensenyament de la lectura inicial. La selecció dels estudis va respondre a dos criteris: que se centressin en les primeres etapes de l'ensenyament de la lectura i que atenguessin a les característiques de la proposta metodològica dels docents.

  • La productividad de la morfología verbal a los dos años de edad”: Aquest treball se centra a estudiar l'adquisició de la morfologia verbal .Es prediu que els nens de dos anys no mostraran productivitat morfològica davant verbs desconeguts. La mostra es compon de 12 subjectes d'edats compreses entre els 22 i els 31 mesos. El procediment, de tipus experimental, es caracteritza per entrenar als nens amb verbs inventats. Els resultats mostren que els subjectes solament utilitzen els nous verbs amb la forma morfològica amb la qual s'han presentat. També s'observa l'omissió de determinats constituents de l'oració.

  • Estereotipias motoras, ¿un modo de acomodarse a la actividad?: un estudio comparativo entre niños con distintas alteraciones del desarrollo”: Aquest treball està dirigit a l'estudi de les estereotípies motores en diversos grups de nens amb i sense dificultats en el desenvolupament. El treball es concreta en dos estudis: en el primer analitzen si canvis en la situació estimular produeixen efectes en la presència de estereotípies en els diferents grups i, en el segon, estudien com s'insereixen les estereotípies en la situació d'interacció, si interfereixen o si, per contra, s'ajusten a l'activitat que estan duent cap els nens.

  • “La experiencia de la paternidad y maternidad: anàlisis del discurso de las creencias sobre la crianza y el cuidado infantil”: En l'article s'estudien les diferències de gènere en les tasques de cura infantil, analitzant si se sustenten en l’ esquematisme de gènere. En la investigació s'ha usat una metodologia qualitativa, basada en nou grups de discussió realitzats en el Principat d'Astúries. Indiquen que els barons participen en les tasques de cura infantil, però la major implicació correspon a la dona. Així mateix, es conclou que pares i mares mantenen vells models de relació parental que demostren la persistència de les estructures socials de gènere. L'article conclou suggerint la implementació de programes d'educació familiar que modifiquin les creences sobre paper que juguen pares i mares en l'educació dels seus fills i filles.

  • “Dos nuevas pruebas de Memoria Operativa de Anáforas”: L'objectiu d'aquest treball consisteix a presentar dos noves proves de memòria operativa (MO) i examinar la seva relació amb la comprensió, el raonament i el rendiment acadèmic. En el primer estudi, es va validar empíricament el material de les dues proves. En el segon estudi, es van desenvolupar dues Proves de Memòria Operativa d'Anàfores, basades en la resolució d'anàfores pronominals. Es van comparar les correlacions de les noves mesures, respecte a la clàssica Prova d'Amplitud Lectora (PAL) de Daneman i Carpenter (1980).

2. Altres

  • Evaluadores del año 2008”

  • “Normas para los autores”

9. Primera impressió de la revista

Quan vaig veure per primera vegada la revista a la biblioteca em vaig quedar una mica parada, perquè no tenia forma de revista “típica”. Segons el meu parer la portada és molt senzilla, no crida l’atenció.

Després quan vaig llegir els articles em van semblar com molt científics, això va fer que em costés moltíssim entendre’ls, vaig necessitar llegir-me’ls 3 o 4 vegades. A més a més, crec que aquesta revista és més per a mestres i no per a futurs mestres com nosaltres.

10. Elecció d’un article per presentar i discutir al seminari

· Justificació:

He escollit l’article: Comprensión de la mente y habilidades comunicativas en niños rechazados por sus iguales”.

Crec que aquest article és molt interessant perquè moltes vegades ens trobem casos en que els nens són rebutjats. Si a vegades trobem el motiu, però d’altres no el trobem, i aquest article mitjançant jocs ens fa veure com reaccionen els nens amb els companys rebutjats. Hi ha un joc en aquest article que dos alumnes mitjançant l’argumentació han de convèncer a un tercer perquè escolli el seu personatge, en aquest cas els alumnes no miren el seu company sinó el personatge, ja que tots van agafar el paper del pare per la seva autoritat.

· Temes interessants per debatre:

-Avui en dia les dones s’encarreguen més dels seus fills que no pas els pares. Què en penseu d’això? No creieu que s’hauria de compartir criar el fill dels dos?


Per últim vam continuar amb la jornada de pràctiques:
  • Cristian i Eduard: Infant Jesús
  • Maria i Eva: Escola Claret
  • Anna i jo: Escola del Mar
  • Ailén: Inmaculada Vedruna
  • Laura: Escola Decroly
  • Irene (faltava en Macià): Mare de Déu de la Mercè. Les Domíniques.










  • Reflexió
Crec que si una persona vol ensenyar a un nen que està hospitalitzat has de saber separar la feina de les emocions, ja que molt gent no ho sap separar. És molt dur veure a un nen petit que té càncer i que molt probablement al dia següent ja no el tinguis a classe. Si no saps separar les emocions de la feina, llavors no t'hi fiquis com a mestre d'hospital.

També sobre el tema de debat que he aportat jo, crec que en l'antiguitat les dones eres les que només s'encarregaven dels fills, però ara s'ha començat a repartir més les feines (ja sigui cuidar dels nens com també netejar la casa) entre els dos. Però això podria millor molt més.

Després m'agradaria comentar que m'han agradat molt les explicacions de les escoles que han fet els meus companys. he pogut observar que cada escola té els seus punts febles i els seus punts forts. Cada escola és un món diferent.




0 comentarios:

Publicar un comentario