• Descripció:
La sessió de Seminari la vam iniciar amb l'activitat de la "Revista" que la va realitzar l'Eduard. La revista que ens va presentar va ser "Guix". Aquesta revista val 7'80 euros: és una revista mensual, però els mesos de juliol i agost la fan en conjunt. Aquesta revista està dividida per les següents parts:
  1. Editorial: Agafen un tema relacionat amb l'educació (és anònim, pot ser que sigui de la pròpia revista).
  2. Opinió: Actualitat Educativa
  3. Monogràfic: és la part més extensa. És un tema més general i l'analitza més a fons.
  4. Experiències: Propostes del centre per millorar l'educació, es centren amb territoris.
  5. Escola, territori i comunitat: Articles d'escoles més generals o més concrets ( en la revista que ens va portar l'Eduard el títol era "Besòs, tothom educa").
  6. El curs: Un tema per a tot l'any, és a dir, que surt en tots els exemplars, sempre amb el mateix tema. Aquest any el tema ha estat: Com incideix la LOE en els centres?
  7. Reflexió a la pràctica
  8. Recull: a)Hem llegit: llibres interessants; b) trobades: llocs dels congressos,...; convocatòries; Material i concurs; Notícies; webs; tira còmica.
L'Article que l'Eduard va escollir per debatre va ser el tema de l'any (LOE), és positiu o negatiu?
La LOE permet repetir un curs de primària i dos de secundària; a partir dels 3 anys l'educació ha de ser gratuïta i a partir dels 5 anys utilitzen la tecnologia; a batxillerat es suprimeix un via d'opció, així que només hi han 3; la religió no és obligatòria.


A continuació la professora Lluïsa Cirera ens va explicar totes les activitats que realitzaríem en la setmana de pràctiques, ens donar un fulletó i ens vam començar a llegir a classe.

Després ens va informar que el llibre de "l'Elogi de la feblesa" que era pel dia 27 de novembre ha passat a ser pel dia 9 de desembre. També el dia 11 de desembre veurem el visionat del vídeo quan l'Alexandre Jollien va fer una visita a la Blanquerna.

Per últim, la professora ens va entregar una imatge "còmica" del dia 5 de novembre del 2009.



  • Reflexió:
L'article de debat que va escollir l'Eduard sobre la LOE és interessant. Jo crec que la LOE te bastants aspectes positius, com per exemple l'anglès, que ja des de ben petits els ensenyin aquesta llengua que a molts estudiants ens consta molt. Quan jo anava a l'escola fins s 3r de primària no vaig començar a aprendre els colors, els números i ho més bàsic; ara en canvi els de P4 ja comencen a dir algunes cosetes i això serà un aspecte molt positiu per al seu futur. Sobre les tecnologies em sembla positiu que comencin a tindre contacte amb l'ordinador, però tampoc que no se'n faci un abús i que s'acabi substituint pels llibres de text, ha d'haver-hi un equilibri.
Després sobre el tema de la religió estic d'acord en què no s'obligui a estudiar-la, cada persona pot decidir si acceptar alguna religió o no.

Sobre l'imatge "còmica" que ens va entregar la Lluïsa la trobo bastants impactant. Demanar permís per avortar? Crec que la mare del fill és responsable dels seus actes i ha de fer ho més raonable pel benestar del fill que pot o no tindre i d'ella mateixa. Als pares no se'ls ha de demanar permís sinó se'ls ha d'informar, sobretot quan ets menor. Encara que a molts ens costi de creure els nostres pares han de ser un suport en moments com aquest. Però la decisió sempre la tindre la "futura mare".



  • Aprofundiment
Aquí posaré els aspectes bàsics sobre la LOE i els currículums de la LOE, segons la generalitat.

0 comentarios:

Publicar un comentario