• Descripció:
El passat dia 13 novembre vam iniciar la sessió e seminari amb una posada en comú del llibre "El caçador d'estels". Per fer aquesta posada en comú la professora Lluïsa Cirera ens va proposar realitzar una redacció d'unes 150 paraules cadascú. Perquè tots no féssim el mateix va decidir fer grups de 5 i cada persona del grup faria una redacció diferent: 1) argument del llibre;2) descriure un personatge principal; 3)descriure un personatge secundari; 4)l'ambient; 5)recomanar el llibre a un amic.

Quan la gent va haver acabat la Lluïsa va deixar sortir a fora a la gent perquè truques a l'alumne de tercer que l'acompanyaria el dimarts a l'escola. Com que algunes persones van trigar una mica i la resta que s'havia quedat a classe va acabar llavors l'Eva va realitzar l'exposició de l'activitat de la Revista. Aquesta s'anomena "Organización y gestión educativa" (OGE), la revista que ens va portar l'Eva va ser el número 76. Algunes de les característiques és que està redactada en castellà; pertany al fòrum europeu d'educació; s'edita a Madrid; la seva periodicitat és de dos mesos; té un cost de 12euros i de 64'60 euros/anual i es va crear a l'any 1993.
Aquesta revista consta de dues parts diferenciades amb subapartats:
-Primera Part:
  1. Editorial: text escrit pel director
  2. Currículum escolar
  3. Notícies: n'apareixen dues
  4. Foro abierto: llibertat d'expressió (en aquest cas hi havia un Homenantge a Suso Jarez, mestre que estava a favor de l'efectivitat)
  5. Artículo de actualidad: tracta sobre l'educació (Aprenentatge i servei solidari
-Segona Part:
  1. Monogràfic: A partir d'aquí la revista tracta el mateix tema.
  2. Opinió: En aquest cas podem trobar 4 articles d'opinió: a) Competències bàsiques del projecte educatiu; b)Implicació del professor i de l'alumne; c)Institucions; d)Disseny i desenvolupament del currículum escolar
  3. Experiències dels professors
  4. Bones pràctiques
  5. Entrevista a un personatge important de l'educació
  6. Aprofundizar: pàgines web, llibres, etc
Després l'Eva ens va donar la seva opinió sobre la revista. Segons el seu parer és bona, però una mica feixuga amb un contingut correcte. El vocabulari és més adient per a un professor que per a nosaltres.
Per acabar aquesta activitat l'article que va aprofundir va ser el de "Disseny i desenvolupament del currículum" i tracta dels coneixements que s'ha de tenir. Les coses que sabrem quan obtinguem els coneixements. I el tema de debat va ser: Tothom el que obté l'ESO té les competències de la LOE?

Després vam de que l'Eva finalitzes l'exposició de la revista vam continuar amb la posada en comú de "El caçador d'estels", és a dir, llegint la redacció que vam escriure.

Per últim, jo vaig realitzar l'activitat d'acció educativa, ja que l'altre dia estava malalta. Primer de tot vaig mencionar tots els articles que vaig trobar en la setmana anterior.
  • Estraburg decideix contra els crucifixos a les aules d'Itàlia
  • Professorat de primera
  • L'escola obligatòria fins als 18 anys seria un error (opinió)
  • La pregunta: ¿Aproveu que l'escola sigui obligatòria fins als 18 anys? (opinió)
  • Un "contrato" entre padres y colegios velarà por el rendimiento escolar
  • El Consell Escolar fa vacances
  • S'impulsen els aliments ecològics a les escoles
  • "La feina dels mestres és molt solitària i no està valorada" (entrevista)
  • Escola sense crucifix (opinió)
  • Obesos davant la llei (opinió)
  • Estudiar a la força (opinió)
I l'article que he tractat a fons ha sigut la notícia sobre l'implantació del nou màster de secundària. El sistema educatiu per tal de poder semblar-se en un futur en l'èxit escolar de Finlàndia, han decidit posar més atenció en la selecció de docents. Aquest màster s'iniciarà en nou Universitats. El màster de secundària substitueix al certificat d'adaptació Pedagògica (CAP). En el CAP es realitzaven 120 hores de formació i 40H de pràctiques; en canvi, en el màster es realitzaran 1500 h. de formació (equivalent a 60 ECTS) i 400 h. de pràctiques. Per poder accedir a aquest màster s'ha de tenir el nivell B1 d'anglès i tindre un bon nivell acadèmic, ja que la demanda supera l'oferta. El nombre més gran de sol·licituds a ESO i batxillerat es van concentrar en la matèria de Tecnologia.

  • Reflexió:
El llibre de "El caçador d'estels" és impressionant! la veritat és que al principi el vaig agafar amb molta desgana, hem sentia molt obligada a llegir-lo, però a partir del tercer o quart capítol aquest sentiment va marxar i en va aparèixer un nou. Estava enganxada al llibre. La veritat que a mi no m'agrada llegir, però aquest és un del llibres que més m'han agradat i ja he començat a recomanar el llibre i un parell de persones que han seguit les meves recomanacions tenen la mateixa opinió que jo i crec que també de moltes altres persones.

Sobre el tema del màster crec que aquest màster afavorirà en tema que hi han més hores de pràctiques i d'estudi i així els professors estaran millor formats, ja que, com succeeix en molts llocs un professors pot tindre molts coneixements, però no es sap explicar i això fa que els alumnes no el comprenguin, mitjançant aquest màster es vol suprimir aquest problema.
Un aspecte negatiu seria que a l'haver-hi tanta demanda i poca oferta fa que el nivell acadèmic sigui alt i costi accedir-hi.

  • Ampliació:
Aquí us deixo un article sobre el mateix tema de la notícia.

0 comentarios:

Publicar un comentario