• Descripció:
El passat divendres 13 de novembre van iniciar la sessió de Comunicació oral, escrita i digital amb una petita reflexió i avís sobre el nostre comportament; tot seguit vam continuar amb l'activitat de "recitació". Aquesta la van realitzar 11 persones més seguint l'ordre de la llista fins a Blanca Vivet.

Després vam iniciar l'activitat de "Debat". En teoria el divendres dos grups els tocava debatre però a causa de la falta de temps només ho va poder fer un. El tema del primer debat va ser "l'escola privada". Aquest debat estava format, per una banda l'equip a favor amb el Carles, la Marta, l'àngel, l'Eduard i el Javier i per l'altra banda, l'equip en contra estava format pel Marc, l'Esteve, l'Alba, l'Oscar i el Pere. I en Macià feia de "presentador". L'equip a favor de l'escola publica va defensar que en l'escola privada hi ha menys fracàs escolar, això ens ho van mostrar mitjançant gràfics., això succeeix perquè als pares al pagar tanta quantitat de diners s'impliquen en els estudis dels seus fills i això comporta que hi hagi una bona situació familiar. En canvi, el que estaven en contra deien que l'escola privada l'únic que fa és una diferenciació de classes socials. Com que l'escola provada té un cost molt elevat llavors els immigrants no poden accedir a aquests centres privats, llavors estem dient que no hi ha interculturalitat en els centres privats. Aquesta interculturalitat és molt important perquè fa que els nens puguin veure que no només hi ha una cultura sinó que hi han moltes i totes s'han de respectar .

A continuació la professora Lluïsa Cirera ens va donar diversos fulls: el primer era la valoració del debat, que s'haurà de fer una valoració del grup sencer no d'una persona en concret, cada un de nosaltres farà la seva valoració i després es quedarà amb tot l'equip per fer la valoració en conjunt i entregar el treball a la Lluïsa, si cada divendres es fan 2 debats cada equip valorarà a l'altre. El segon, el calendari de exposicions oral per parelles del treball de territori. El tercer, el full de valoracions de les exposicions orals, que s'haurà de avaluar totes aquelles persones del grup, en el meu cas el grup A.


  • Reflexió:
He pogut comprovar que els que han fet el segon torn de recitació estaven molt més tranquils, hi havia gent que ho va fer amb molta fluïdesa com si res. Després en el cas del debat vaig poder comprovar que es van esforçar molt, que estava molt ben preparat, la veritat que em va agradar molt, però crec que és un exercici que pensàvem que era molt fàcil i en realitat no ho estan, ha d'haver-hi una unió en tot el grup perquè funcioni. També crec que els va faltar una petita cosa, com vam veure en el vídeo els equips intervenien mentre un d'ells parlava per fer-li preguntes i refutar allò que diu, aquest aspecte no el van realitzar i crec que és interessant.
També crec que l'autocrítica i la crítica dels teus companys és molt important i interessant perquè a vegades el que tu no veus ho poden veure la resta i així millorar en la pròxima exposició oral.


0 comentarios:

Publicar un comentario