• Descripció
Avui, dilluns 30 de novembre, s'ha continuat amb els treballs de fi de semestre del mòdul Processos i Contextos Educatius II de "Territori".

Avui han realitzat aquest treball les següents persones:
  • Mar Gascó i Núria Maldonado: amb el tema de "Premià de Mar".
  • Eva Ladevesa i Lorena Padilla: amb el tema de "Montcada i Reixac".
  • Pere Mussoll i Àngel Carrillo: amb el tema de "La Cerdanya-Llívia"
  • Sara García i Paula Antonell: amb el tema de "Mataró i Argentona"



  • Reflexió
Tots els meus companys han fet un ús divers de les tecnologies, ja siguin vídeos, imatges, hipervíncles, etc. Casi cap grup s'ha excedit del temps límit. A més a més, cal dir que en cap grup s'han notat els nervis, si els tenien es clar.
  • Descripció:
El passat dia 27 de novembre no vam tenir sessió de seminari perquè va ser la Gala Santa Cecília. Van haver-hi moltes cançons cantades per la Coral de la facultat. Cançons amb humor, d'altres que feien participar al públic, etc
I no ens oblidem que hi havia presentadors com si fos una Gala d'Oscars.

  • Reflexió:
La veritat que m'ha encantat aquesta Gala. Jo en un principi no s'havia aquesta festa de Santa Cecília, ja que ni al meu col·legi, ni a la meva escola es celebrava.
M'ha agradat molt l'humor que han fet, els presentadors, (la presentadors anava molt guapa i amb un vestit preciós).
També m'ha fet molta gràcia veure als de tercer venen bolletins per guanyar diners per al viatge de fi de curs.
  • Descripció:
El passat dia 27 de Novembre la professora Lluïsa Cirera va iniciar la classe donant-nos informacions:
  1. Debat: A quin grup ens toca avaluar, al meu grup li toca avaluar al grup de: Norma Augusto, Ariadna Garcia, Laura Sánchez, Irene Recio, David Cortés, Marta Juny, Elena Ruiz, Alba Estragué, Elena Carmona i Eva Gómez. I després hem de donar-li un full amb el tema definitiu del debat i amb els noms de totes les persones del grup.
  2. Territori: Quan realitzem l'exposició del treball de "Territori" hem d'entregar-li a la Lluïsa un guió.
  3. Blog: Ens ha tornat a avisar que anem molt endarrerits sobre el blog, ja que hi ha molta gent que encara no ha penjat la recitació del poema o el "Qui ets tu?".
A continuació vam seguir amb les recitacions de poemes. Van recitar des de la Clara Boix fins a l'Anna Español.

Per últim, vam continuar amb l'activitat del Debat. Aquesta activitat la van realitzar dos grups. El primer va ser el grup de: Anna Illa, Sandra Ferré, Mireia Tono, Blanca Vivet, Sónia Perez (a favor de l'educació tradicional); Helena San José, Joana Feixenet, Cristina San Salvadó, Laura Cazorla, Carlota Montaner (a favor de l'educació actual). L'equip a favor de l'educació tradicional va argumentar que és veritat que l'educació actual han fet avenços , però no s'han fet millores. La figura del professors és la transmissió dels coneixements. S'ha de tenir respecte al mestre (rol entre el professor i els alumnes). L'únic objectiu de l'escola moderna és aprovar els exàmens. Abans s'impartien els mateixos coneixements a Catalunya que a Madrid, en l'actualitat no és així.
En canvi, l'equip a favor de l'educació actual va argumentar que ara el que volen és relacionar les assignatures, també q
ue ells mateixos puguin cercar informació, i no utilitzar tant el mètode del llibre. Tenen un horari més obert, és a dir, que no és obligatori fer entre 45-60 minuts en una assignatura com en l'educació tradicional; sinó que si el professor necessita més temps per explicar algun tema pot continuar. Abans els alumnes temien el professor, ara es relacionen, creixen junts, és a dir, el mestre ara és un educador, no un instructor. A més a més, els nens han d'entendre perquè el professor els explica aquell tema, també creuen que se'ls ha de donar càrrecs als nens i en l'aprenentatge a través de l'experimentació.

El segon grup va ser el meu equip format per: Albert Guix, Cristian Cubillo, Mònica De Haro, Mònica Gutiérrez i jo (a favor de l'autoritat del mestre); Paula Antonell, Ailén Marino, Maria Pérez, Sara García i Laura Millán (en contra de l'autoritat del mestre). L'equip a favor va argumentar que: a l'haver-hi més disciplina s'atén més a classe, això prova que s'aprengui més i que les notes millorin i com a conseqüència provoca que disminueixi el fracàs escolar. L'autoritat del mestre provoca menys absentisme escolar, ja que, s'està més pendent de l'alumne. L'escola és el lloc on s'aprèn i el mestre és la persona que t'ensenya. L'autoritat del mestre és
una realitat innegable. Els pares s'impliquen sense treure l'autoritat al mestre, ja que, com podem observar en l'actualitat el "passotisme" està de moda. Estem a favor dels càstigs instructius (hores extres d'estudi, sense pati, anar els dissabtes a l'escola...), ja que aquests càstigs faran reflexionar a l'alumne i el pròxim cop segurament s'ho pensarà dues vegades abans de cometre la mateixa falta, també aquests càstigs serveixen perquè l'alumne treballi més i així el seu nivell acadèmic millori.
En canvi, l'altre equip va argumentar que ell no veien correcte els càstigs, sinó els diàlegs. També estan a favor del llibertinatge perquè així el nen pugui prendre més decisions. No ha d'existir la diferència entre alumne i professors, sinó que com va dir l'Eulàlia Bosch el professor és com l'acomodador dels cinemes antics, ja que aquest s'encarrega a donar les millors opcions perquè li sigui ho més fàcil possible aquest viatge. Un professor ajuda a fer aquest llarg camí. A més a més, creuen que un professor ha de donar-li responsabilitats als nens, com per exemple càrrecs.


  • Reflexió:
Crec que les recitacions cada cop són millors, encara que els nervis fan males passades, com per exemple quedar-se en blanc, bloquejar-se, no poder parlar, etc. Els meus companys han recitat poemes, llegendes i rondalles molt maques, algunes conegudes i d'altres totalment desconegudes. Pel que fa als debats, els dos tenien un tema molt semblant. Crec que ni una autoritat/educació tradicional és correcte, però tampoc veig correcte l'autoritat/educació que hi ha en l'actualitat. L'Estat hauria de trobar un punt mig entre aquestes dues. Ja que com molt bé s'han dit en els debats abans els nens anàvem amb por a l'escola, i ara és totalment al contrari. Abans un professor era una de les persones més respectades, en canvi ara, a vegades ni els propis pares respecten el que diu el mestre. Una de les imatges que més m'ha agradat ha estat aquest acudit:



  • Aprofundiment
Buscant per Internet he trobat una comparació entre l'educació tradicional i l'educació moderna, que la veritat que l'article m'ha agradat molt per la forma en que s'expressa, etc.

  • Descripció:
El passat dia 25 de Novembre la professora Lluïsa Cirera va iniciar la sessió de Seminari aclarint-nos que la paraula "tiraxines" no existeix sinó que s'anomena "fona" i que tirador tampoc existeix.
A continuació la María i la Paula van realitzar l'actualitat educativa. Primer de tot la Maria ens va esmentar algunes de les notícies que havia trobat:
  • Un futur de pissarres digitals i llibres electrònics: Volen potenciar les noves tecnologies, i no volen que es facin les típiques classes magistrals.
  • La setmana de la ciència
  • Bolonya al 2020 nueva oportunidad
  • La notícia que ha aprofundit és: la segregació escolar serà un problema. Aquesta notícia parla de que cada cop hi ha un dèficit més gran pel que fa als serveis socials i recursos pressupostaris per a la infància. Un exemple molt clar serien els drets dels infants, és a dir, tots sabem que existeixen i que hem d'actuar; Però s'actua adequadament per portar a terme aquests drets?
El tema de debat va ser : Creiem que hi ha més important altres temes? I que faríem per solucionar-ho.

Segon, la Paula ens va explicar algunes de les notícies que va trobar:
  • Nen de 13 anys de França que vol matar els seus professors
  • Opinió: gueto escolar
  • La notícia que ha aprofundit és: Posar portàtils a tots els centres en els alumnes de la ESO. En 4 anys volen aconseguir que tots tinguin portàtils. Aquesta notícia no comenta que el seu objectiu sigui evitar els llibres.

Després d'aquesta activitat vam escriure una valoració general de la setmana de pràctiques, també comentar dues de les activitats. Quan vam acabar la vam llegir en veu alta.

Per últim, vam donar la nostre opinió personal sobre l'Eulàlia Bosch.

  • Reflexió:
Sobre la notícia de la Maria crec que és totalment cert el que comenta. Hauríem d'involucrar-nos més sobre aquest tipus de temes. En el cas dels drets dels infants tots sabem que existeixen i que molts nens no se'ls compleix aquests drets. Crec que els Estats haurien de fer alguna cosa per aquests nens que viuen en els països subdesenvolupats puguin anar a l'escola, ja que com tots sabem en aquests països la majoria dels nens no van a escola.

En la notícia de la Paula no veig gens correcte el que estan fent amb les noves tecnologies. Arribarem un punt en què els llibres no existiran. Tot serà a través d'ordinadors, això pot tindre conseqüències negatives, com per exemple que actualment els nenes a les classes com que poden tenir accés a Internet, moltes vegades no escoltaran els professor i estaran al Facebook, msn, etc. També una altre conseqüències negativa seria que al estar tantes hores davant un ordinador això afectarà a la vista. Ens hem d'adaptar a les noves tecnologies, però no suprimir tot el que hem tingut fins ara.

Per a mi la setmana de pràctiques ha sigut molt gratificant per totes les experiències que he pogut tenir amb els nens, és a dir, em van tractar com si fos una professora més. A més a més , m'he adonat que vull ser professora de matemàtiques.

La conferència de l'Eulàlia Bosch va ser molt interessant, sobretot el que em va agradar molt són totes aquelles metàfores , ja que, així em feia reflexionar sobre tot allò que deia.


  • Aprofundiment:
Aquí us deixo un article del 2003 sobre l'Eulàlia Bosch.
El passat dia 24 de novembre vam realitzar la classe amb la sessió 10, començant per la part pràctica:
  • Primer de tot el professor Xavier Àvila ens va fer un dictat que l'escrivíem al Word, quan vam acabar ens vam canviar d'ordinadors i els nostres companys ens van corregir les faltes, després ens varem tornar a canviar i nosaltres en vermell dèiem si estàvem d'acord o no amb les faltes que ens havien corregit. Aquest exercici ens serveix perquè els ntaveens d'una manera més didàctica pugui observar el vocabulari, entre d'altres coses.
  • Segon, vam utilitzar un programa d'una de les pàgines de XTEC, més concretament vam seguir aquests passos: activitats/ cerca d'activitats (pàgina 2)/ UTILLATGE QUÍMIC "engega'l"). Aquest serveix als nens perquè aprenguin o repassin vocabulari específic de laboratori i després l'ordinador els avaluï. (clica a "
  • Tercer, vam utilitzar un programa que s'anomena "crayon". Aquest programa estava a l'ordinador de Blanquerna i vam accedir anat a: Carpeta d'enllaços/carpeta assignatures/ lectura/ instal·lar arxiu crayon_release52demo.exe. Aquest seria un joc d'estratègia, els nens han de pensar com fer moure una boleta i arribar fins a l'estrella. Aquí us deixo un vídeo perquè us pugeu fer una idea.
  • Quart, vam accedir mitjançant l'ordinador de Blanquerna: Programa/Educatius/Winlogo/Winlogo. Aquí us deixo un vídeo sobre aquest programa que m'ha agradat moltíssim. Aquest programa seria per ensenyar d'una manera més didàctica la geometria.
Tot seguit vam realitzar la part teòrica d'aquesta sessió:
-Conceptualització de la naturalesa de l'aprenentatge amb l'ordinador: És a dir, quer sinó s'apren de la manera "típica" d'explicació llavors, és possible que practicant s'aprengui o es comprengui millor el que t'han explicant. Es poden utilitzar els ordinadors de diferents maneres:
  1. La metàfora tutorial: l'ordinador com a tutor: compara l'ordinador com a un tutor (professor). L'ordinador inicia els coneixements (és a dir, no hi han coneixements previs), després l'alumne respon i és l'ordinador qui avalua al nen. Un exemple seria un programa per entrenar als nens a llegir.
  2. La metàfora de la construcció: l'ordinador com a alumne: l'ordinador aprèn una sèrie d'aspectes, això vol dir que la persona que ho explica està aprenen allò que diu. "Qui ho explica bé és qui realment és capaç d'explicar-ho". L'alumne és qui controla la màquina.
  3. La metàfora del laboratori: l'ordinador com a simulador: Cap professor ho explica, sinó que l'ordinador és qui t'explica els conceptes i el vocabulari i després t'avalua. "Jugant, jugant s'aprèn". Les simulacions fomenten les reflexions i les accions, però hi ha el perill de que els nens els creïn interpretacions errònies, ja que simplifiquen en excés els sistemes reals. Un exemple seria la Doctora xinxeta.
  4. La metàfora de la caixa d'eines: l'ordinador com a eina: En aquest cas no hi ha cap aprenentatge, sinó que et facilita determinades coses. Els infants haurien de treballar des de ben petits amb eines que els hi permetin gestionar i organitzar la informació i emprar eines de suport a la comunicació. L'ordinador, quan el sabem emprar correctament, ens allibera de les tasques més rutinàries i per tant, deixa la porta oberta per tal que ens centrem en els aspectes més reflexius, constructius i creatius.
A continuació, vam fer una relació entre les metàfores i els programes utilitzats en aquesta sessió:
  1. Clic.xtec.cat: ha estat el propi ordinador qui ens ha explicat les coses (mitjançant fotos) i després ens ha autovalorat.
  2. Winlogo: És el propi alumne qui guia "la tortuga", dones les instruccions. Descoberta pels conceptes matemàtiques.
  3. Crayon: has de pensar com portar la bola fins l'estrella. Estratègia.
  4. Dictat: S'utilitza només l'ordinador pel Word, però són els alumnes qui corregeixen les faltes, etc.


Aquesta manera d'aprenentatge més dinàmic és molt important pels nens, ja a vegades les classes magistrals no són suficients perquè els nens aprenguin.


En la pròxima sessió ens ensenyarà el JTIC, és a dir, com crear activitats amb l'ordinador. (Semblant al programa de clic.xtec.cat)





  • Reflexió:
Crec que per ser uns bons mestres hem de tenir un gran ventall de tipus d'ensenyament. Per això aquests 4 punts esmentats anteriorment són moltes possibilitats d'aprendre un mateix concepte. També depèn de l'edat, del ritme d'aprenentatge de la classe, mil factors que hem de tenir en compte per poder ensenyar adequadament als nostres futurs alumnes.
  • Descripció:
Avui s'han començat a realitzar els treballs de fi de semestre del mòdul Processos i contextos Educatius II, que tracta sobre el "Territori" i és avaluat per la Lluïsa Cirera i pel Xavier Àvila.

Cada grup ha de avaluar els seus companys, és a dir, en el meu cas que sóc del grup A hauré d'avaluar tots els meus companys del grup A. No es faran autoavaluacions.

El dia 23 de novembre han iniciat les exposicions:
  • la Laura Sánchez i en Macià Bagur: amb el tema de "L'illa de Menorca"
  • El Marc Pérez i l'Eduard Santos: amb "El Baix Llobregat"
  • L'Ailén Marino i la Laura Millán: amb "Les festes de maig de Badalona"
  • L'Anna Llongueras i L'Anna Español: amb "Sant Andreu de Palomar"



  • Reflexió:
Crec que l'iniciï d'aquest treball amb parelles ha estat positiu, ja que, m'han agradat tots (un més que d'altres). Els meus companys han fet servir adequadament l'ús de les tecnologies i han utilitzat un llenguatge correcte. Cal esmentar que a quasi tots els companys del grup A han excedit el temps que van imposar els professors i això els restarà a l'hora que el professorat avaluï aquest treball.
  • Descripció:
El passat dia 13 novembre vam iniciar la sessió e seminari amb una posada en comú del llibre "El caçador d'estels". Per fer aquesta posada en comú la professora Lluïsa Cirera ens va proposar realitzar una redacció d'unes 150 paraules cadascú. Perquè tots no féssim el mateix va decidir fer grups de 5 i cada persona del grup faria una redacció diferent: 1) argument del llibre;2) descriure un personatge principal; 3)descriure un personatge secundari; 4)l'ambient; 5)recomanar el llibre a un amic.

Quan la gent va haver acabat la Lluïsa va deixar sortir a fora a la gent perquè truques a l'alumne de tercer que l'acompanyaria el dimarts a l'escola. Com que algunes persones van trigar una mica i la resta que s'havia quedat a classe va acabar llavors l'Eva va realitzar l'exposició de l'activitat de la Revista. Aquesta s'anomena "Organización y gestión educativa" (OGE), la revista que ens va portar l'Eva va ser el número 76. Algunes de les característiques és que està redactada en castellà; pertany al fòrum europeu d'educació; s'edita a Madrid; la seva periodicitat és de dos mesos; té un cost de 12euros i de 64'60 euros/anual i es va crear a l'any 1993.
Aquesta revista consta de dues parts diferenciades amb subapartats:
-Primera Part:
  1. Editorial: text escrit pel director
  2. Currículum escolar
  3. Notícies: n'apareixen dues
  4. Foro abierto: llibertat d'expressió (en aquest cas hi havia un Homenantge a Suso Jarez, mestre que estava a favor de l'efectivitat)
  5. Artículo de actualidad: tracta sobre l'educació (Aprenentatge i servei solidari
-Segona Part:
  1. Monogràfic: A partir d'aquí la revista tracta el mateix tema.
  2. Opinió: En aquest cas podem trobar 4 articles d'opinió: a) Competències bàsiques del projecte educatiu; b)Implicació del professor i de l'alumne; c)Institucions; d)Disseny i desenvolupament del currículum escolar
  3. Experiències dels professors
  4. Bones pràctiques
  5. Entrevista a un personatge important de l'educació
  6. Aprofundizar: pàgines web, llibres, etc
Després l'Eva ens va donar la seva opinió sobre la revista. Segons el seu parer és bona, però una mica feixuga amb un contingut correcte. El vocabulari és més adient per a un professor que per a nosaltres.
Per acabar aquesta activitat l'article que va aprofundir va ser el de "Disseny i desenvolupament del currículum" i tracta dels coneixements que s'ha de tenir. Les coses que sabrem quan obtinguem els coneixements. I el tema de debat va ser: Tothom el que obté l'ESO té les competències de la LOE?

Després vam de que l'Eva finalitzes l'exposició de la revista vam continuar amb la posada en comú de "El caçador d'estels", és a dir, llegint la redacció que vam escriure.

Per últim, jo vaig realitzar l'activitat d'acció educativa, ja que l'altre dia estava malalta. Primer de tot vaig mencionar tots els articles que vaig trobar en la setmana anterior.
  • Estraburg decideix contra els crucifixos a les aules d'Itàlia
  • Professorat de primera
  • L'escola obligatòria fins als 18 anys seria un error (opinió)
  • La pregunta: ¿Aproveu que l'escola sigui obligatòria fins als 18 anys? (opinió)
  • Un "contrato" entre padres y colegios velarà por el rendimiento escolar
  • El Consell Escolar fa vacances
  • S'impulsen els aliments ecològics a les escoles
  • "La feina dels mestres és molt solitària i no està valorada" (entrevista)
  • Escola sense crucifix (opinió)
  • Obesos davant la llei (opinió)
  • Estudiar a la força (opinió)
I l'article que he tractat a fons ha sigut la notícia sobre l'implantació del nou màster de secundària. El sistema educatiu per tal de poder semblar-se en un futur en l'èxit escolar de Finlàndia, han decidit posar més atenció en la selecció de docents. Aquest màster s'iniciarà en nou Universitats. El màster de secundària substitueix al certificat d'adaptació Pedagògica (CAP). En el CAP es realitzaven 120 hores de formació i 40H de pràctiques; en canvi, en el màster es realitzaran 1500 h. de formació (equivalent a 60 ECTS) i 400 h. de pràctiques. Per poder accedir a aquest màster s'ha de tenir el nivell B1 d'anglès i tindre un bon nivell acadèmic, ja que la demanda supera l'oferta. El nombre més gran de sol·licituds a ESO i batxillerat es van concentrar en la matèria de Tecnologia.

  • Reflexió:
El llibre de "El caçador d'estels" és impressionant! la veritat és que al principi el vaig agafar amb molta desgana, hem sentia molt obligada a llegir-lo, però a partir del tercer o quart capítol aquest sentiment va marxar i en va aparèixer un nou. Estava enganxada al llibre. La veritat que a mi no m'agrada llegir, però aquest és un del llibres que més m'han agradat i ja he començat a recomanar el llibre i un parell de persones que han seguit les meves recomanacions tenen la mateixa opinió que jo i crec que també de moltes altres persones.

Sobre el tema del màster crec que aquest màster afavorirà en tema que hi han més hores de pràctiques i d'estudi i així els professors estaran millor formats, ja que, com succeeix en molts llocs un professors pot tindre molts coneixements, però no es sap explicar i això fa que els alumnes no el comprenguin, mitjançant aquest màster es vol suprimir aquest problema.
Un aspecte negatiu seria que a l'haver-hi tanta demanda i poca oferta fa que el nivell acadèmic sigui alt i costi accedir-hi.

  • Ampliació:
Aquí us deixo un article sobre el mateix tema de la notícia.
  • Descripció:
El passat divendres 13 de novembre van iniciar la sessió de Comunicació oral, escrita i digital amb una petita reflexió i avís sobre el nostre comportament; tot seguit vam continuar amb l'activitat de "recitació". Aquesta la van realitzar 11 persones més seguint l'ordre de la llista fins a Blanca Vivet.

Després vam iniciar l'activitat de "Debat". En teoria el divendres dos grups els tocava debatre però a causa de la falta de temps només ho va poder fer un. El tema del primer debat va ser "l'escola privada". Aquest debat estava format, per una banda l'equip a favor amb el Carles, la Marta, l'àngel, l'Eduard i el Javier i per l'altra banda, l'equip en contra estava format pel Marc, l'Esteve, l'Alba, l'Oscar i el Pere. I en Macià feia de "presentador". L'equip a favor de l'escola publica va defensar que en l'escola privada hi ha menys fracàs escolar, això ens ho van mostrar mitjançant gràfics., això succeeix perquè als pares al pagar tanta quantitat de diners s'impliquen en els estudis dels seus fills i això comporta que hi hagi una bona situació familiar. En canvi, el que estaven en contra deien que l'escola privada l'únic que fa és una diferenciació de classes socials. Com que l'escola provada té un cost molt elevat llavors els immigrants no poden accedir a aquests centres privats, llavors estem dient que no hi ha interculturalitat en els centres privats. Aquesta interculturalitat és molt important perquè fa que els nens puguin veure que no només hi ha una cultura sinó que hi han moltes i totes s'han de respectar .

A continuació la professora Lluïsa Cirera ens va donar diversos fulls: el primer era la valoració del debat, que s'haurà de fer una valoració del grup sencer no d'una persona en concret, cada un de nosaltres farà la seva valoració i després es quedarà amb tot l'equip per fer la valoració en conjunt i entregar el treball a la Lluïsa, si cada divendres es fan 2 debats cada equip valorarà a l'altre. El segon, el calendari de exposicions oral per parelles del treball de territori. El tercer, el full de valoracions de les exposicions orals, que s'haurà de avaluar totes aquelles persones del grup, en el meu cas el grup A.


  • Reflexió:
He pogut comprovar que els que han fet el segon torn de recitació estaven molt més tranquils, hi havia gent que ho va fer amb molta fluïdesa com si res. Després en el cas del debat vaig poder comprovar que es van esforçar molt, que estava molt ben preparat, la veritat que em va agradar molt, però crec que és un exercici que pensàvem que era molt fàcil i en realitat no ho estan, ha d'haver-hi una unió en tot el grup perquè funcioni. També crec que els va faltar una petita cosa, com vam veure en el vídeo els equips intervenien mentre un d'ells parlava per fer-li preguntes i refutar allò que diu, aquest aspecte no el van realitzar i crec que és interessant.
També crec que l'autocrítica i la crítica dels teus companys és molt important i interessant perquè a vegades el que tu no veus ho poden veure la resta i així millorar en la pròxima exposició oral.


Ahir dimecres dia 11 de novembre no vaig poder assistir a classe. Però per saber el que van fer a classe he decidit posar l'enllaç del blog de la Mònica Gutiérrez.
El dimarts dia 10 de novembre a la sessió de Gestió de la informació i TIC no vam tindre classe, ja que era el dia en el qual teníem l'oportunitat de tindre 5 minuts d'assessorament amb el professor Xavier Àvila per el treball de final de semestre de "Territori". L'Elena i jo vam agafar hora a les 11:55 i al Xavier li va semblar bastant bé la proposta del nostre treball.


"Càmara": Mònica Gutiérrez
Noia 1: Mònica De Haro
Noia 2: Sara Olmo
Noi: Juan (No és de la Universitat)

Avui a la sessió de Gestió de la informació i TIC hem començat entrant al Blink/Bloc GITIC/Currículum, abans de llegir la informació del blink hem visitat una pàgina web que tracta de la societat digital realitzat per Pere Marques, en aquesta pàgina ens hem fixa't més en el esquema conceptual per saber que és la societat digital, la ORC, telemàtica, etc. També ens ha dit mitjançant aquestes pàgines webs possibles preguntes d'examen.
Tot seguit hem entrat en dues pàgines webs i així hem pogut observar quina diferència hi ha entre una web i una web 2.0. Aquí les teniu: La primera i la segona.

I per últim hem fet una pràctica d'aquesta sessió que ha consistit mitjançant l'apartat del blink/bloc GITIC/currículum i la web 2.0 hem realitzat un mapa conceptual amb el programa CMapTools. Aquí teniu el resultat:

















  • Aprofundiment: Aquí us deixo un power point que he trobat per internet sobre la web 2.0, que crec que és interessant i resumeix alguns aspectes que hem treballat a classe.
  • Descripció:
La sessió de Seminari la vam iniciar amb l'activitat de la "Revista" que la va realitzar l'Eduard. La revista que ens va presentar va ser "Guix". Aquesta revista val 7'80 euros: és una revista mensual, però els mesos de juliol i agost la fan en conjunt. Aquesta revista està dividida per les següents parts:
  1. Editorial: Agafen un tema relacionat amb l'educació (és anònim, pot ser que sigui de la pròpia revista).
  2. Opinió: Actualitat Educativa
  3. Monogràfic: és la part més extensa. És un tema més general i l'analitza més a fons.
  4. Experiències: Propostes del centre per millorar l'educació, es centren amb territoris.
  5. Escola, territori i comunitat: Articles d'escoles més generals o més concrets ( en la revista que ens va portar l'Eduard el títol era "Besòs, tothom educa").
  6. El curs: Un tema per a tot l'any, és a dir, que surt en tots els exemplars, sempre amb el mateix tema. Aquest any el tema ha estat: Com incideix la LOE en els centres?
  7. Reflexió a la pràctica
  8. Recull: a)Hem llegit: llibres interessants; b) trobades: llocs dels congressos,...; convocatòries; Material i concurs; Notícies; webs; tira còmica.
L'Article que l'Eduard va escollir per debatre va ser el tema de l'any (LOE), és positiu o negatiu?
La LOE permet repetir un curs de primària i dos de secundària; a partir dels 3 anys l'educació ha de ser gratuïta i a partir dels 5 anys utilitzen la tecnologia; a batxillerat es suprimeix un via d'opció, així que només hi han 3; la religió no és obligatòria.


A continuació la professora Lluïsa Cirera ens va explicar totes les activitats que realitzaríem en la setmana de pràctiques, ens donar un fulletó i ens vam començar a llegir a classe.

Després ens va informar que el llibre de "l'Elogi de la feblesa" que era pel dia 27 de novembre ha passat a ser pel dia 9 de desembre. També el dia 11 de desembre veurem el visionat del vídeo quan l'Alexandre Jollien va fer una visita a la Blanquerna.

Per últim, la professora ens va entregar una imatge "còmica" del dia 5 de novembre del 2009.



  • Reflexió:
L'article de debat que va escollir l'Eduard sobre la LOE és interessant. Jo crec que la LOE te bastants aspectes positius, com per exemple l'anglès, que ja des de ben petits els ensenyin aquesta llengua que a molts estudiants ens consta molt. Quan jo anava a l'escola fins s 3r de primària no vaig començar a aprendre els colors, els números i ho més bàsic; ara en canvi els de P4 ja comencen a dir algunes cosetes i això serà un aspecte molt positiu per al seu futur. Sobre les tecnologies em sembla positiu que comencin a tindre contacte amb l'ordinador, però tampoc que no se'n faci un abús i que s'acabi substituint pels llibres de text, ha d'haver-hi un equilibri.
Després sobre el tema de la religió estic d'acord en què no s'obligui a estudiar-la, cada persona pot decidir si acceptar alguna religió o no.

Sobre l'imatge "còmica" que ens va entregar la Lluïsa la trobo bastants impactant. Demanar permís per avortar? Crec que la mare del fill és responsable dels seus actes i ha de fer ho més raonable pel benestar del fill que pot o no tindre i d'ella mateixa. Als pares no se'ls ha de demanar permís sinó se'ls ha d'informar, sobretot quan ets menor. Encara que a molts ens costi de creure els nostres pares han de ser un suport en moments com aquest. Però la decisió sempre la tindre la "futura mare".



  • Aprofundiment
Aquí posaré els aspectes bàsics sobre la LOE i els currículums de la LOE, segons la generalitat.
  • Descripció:
Ahir a la sessió de "Comunicació oral, escrita i digital" la professora Lluïsa Cirera va començar entregant-nos els treballs de "Com parlar bé en públic". Després vam continuar amb l'iniciï de l'activitat de "Recitació". Aquesta activitat la van realitzar 15 persones, es va fer un sorteig per saber quin ordre es seguiria. Quan un dels companys recitava, uns altres 3 havien de avaluar a aquella persona, però també la persona que recitava s'havia d'autovalorar.

En el meu cas a mí em va tocar recitar ahir. Aquí us deixo la gravació de com va anar (a causa dels nervis en el moment que em tocava recitar em vaig posar molt nerviosa, però després de calmar-me em va sortir un pèl millor i aquest ha estat el resultat).




Després de que els 15 companys recitéssim vam començar a revisar els blogs i així també avaluar-los, es va realitzar per sorteig. El primer va ser l'Àngel del grup B, però vam observar que amb la pantalla de la classe ens costava llegir-ho així que vam deixar l'activitat fins que la professora pugui trobar una solució.

Aquí us deixo escrita la rondalla que vaig recitar:

Riure's del mort

No fa gaire anys vivia a Esterri
d'Àneu un enterramorts, a qui agra-
dava d'esporuguir la gent. Les
nits sense lluna s'embolcallava amb
un llençol i corria com un esperitat so-
bre les tombes del cementiri i per les
hortes de la vora, tot cantant.

Quan era viu,
voltava per vora el riu!
Ara que sóc mort,
volto per vora els horts!

Aquests xantots esfereïdors feien
posar la pell de gallina a molts veïns,
els quals s'ho escoltaven, acorrupits a
la vora del foc.

Un dia el fuster, que era qui cons-
truïa tots els taüts, va anar a veure
l'enterramorts i li digüé:
-Això que fas no é re compa-
rat a lo que faré jo quan faigue
l'ànec
-Quan l'haigues dinyat, cap al
clot i bona nit-aclarí el fosser.
-Això é clar, home! Però aguell
dia, jo tot solet baixaré les ascales de
casa per última vegada.
-Au va home! Ancara am faràs
beure amb una aurella de ruc!...

Des d'aquell dia, el fuster asse-
gurava a tothom que quan ell es mori-
ria baixaria tot sol les escales fins al
carrer.

-No sigues orc, home! Semble
que no tingues pesquis ni mesquis!
-li deia la gent

I, com a tot gat i fura d'aquest
món, al fuster d'Esterri també li arribà
la seua hora. El dia de l'enterrament
uns quants homes van pujar a casa
seua per devallar el fèretre, mentre
que la resta del dol s'esperava fora.
Doncs bé, poc després que el taüt apa-
regués als caps de l'escala, es descla-
và la fusta del davant i el difunt va sor-
tir projectat fins al darrer graó.

Després de l'esglai, que va ser in-
tens però de poca durada, els familiars
comprenien per què s'havia entestat
tant en vida, a deixar-se fet el seu taüt.
Camí del cementiri, tothom comenta-
va si fa no fa:
-Sempre sortive amb ciris tren-
cats, però en el fons ere un bon home!...
I fins i tot de cos present ha complit la
seua paraula.


  • Reflexió:
En l'activitat de recitació, segons el meu parer, ho vaig passar realment malament pels nervis. Tothom ja sap que els nervis poden fer males passades com quedar-se en blanc , començar a tremolar fins al punt que no pots ni parlar. I tot per veure a 70 i pico de persones observant-te. A més a més no és el mateix fer una exposició oral en grup que individual.
Crec que amb el pas dels temps i amb la pràctica de fer moltes exposicions aquests nervis es vagin tranquil·litzant o saber controlar-los. Perquè aquests nervis influenciaran en la nota acadèmica.



  • Aprofundiment
He trobat un article molt interessant que tracta sobre quina llengua s'utilitza més a l'hora del pati si el català o el castellà. Aquí teniu aquest article.

Avui per iniciar la sessió de Gestió de la informació i TIC prèviament teníem que portar a la classe gravat en una càmera un vídeo que tractés d'uns amics que per algun motiu es barallen.
Amb aquest vídeo avui el professor Xavier Àvila mitjançant el programa Pinacle Studio11 farem modificacions en aquest vídeo. Primer de tot si hem portat la càmera de vídeo amb cable per passar-ho directament a l'ordinador el mateix pinacle digitalitza els arxius. Però si hem posat els vídeos en un Pen en l'apartat que posa Editar allà podrem importar els vídeos. En el cas del meu grup ho hem portat en Pen , però ens ha sorgit un problema, nosaltres ho havíem gravat en format .MOV i el programa Pinacle només identifica AVI, per realitzar aquest canvi hem necessitat un converso que s'anomena StreamClip. Després de convertir el vídeo en AVI ja hem pogut començar a experimentar aquest nou programa. És molt important saber que si guardes aquest programa com a PROJECTE si no tens en el teu ordinador els vídeos amb que has realitzat la modificació llavors no et llegirà el muntatge. Quan hagis finalitzat el projecte hauràs d'anar a HACER VÍDEO i si vols penjar-ho en el Blog tindràs que clicar l'opció IMPEG2.


La veritat aquesta pràctica m'ha agradat moltísim, hem rigut molt i tinc ganes de veure els vídeos dels meus companys.


  • Reflexió:
A part de fer moltes rialles, mai havia realitzat modificacions de vídeo. I ara veig que és una eina molt interessant. Nosaltres ens vam passar hores i hores per fer aquest mini vídeo. No pel fet que costi, sinó pel tema de que és un programa nou per a nosaltres i vam haver d'investigar i anar apretant botons per descobrir que succeïa.
Jo com a futura mestra utilitzaria aquest programa en casos com per exemple amb els de sisè, és a dir, jo quan anava a l'escola com que em quedava a dinar fèiem activitats per no avorrir-nos. I en el meu cas feia una que consistia en fer vídeos, ja siguin notícies, anuncis, gales de premis, etc... tot inventat. Fent nosaltres mateixos els guions, escollir la roba, etc. I hauria estat molt educatiu que després els mestra ens hagués ensenyat a fer servir ho bàsic d'aquest programa perquè nosaltres mateixos haguéssim acabat la feina. En el meu cas hi va fer la mestra.